نسخه چاپی

عضو ورزشكار شورای شهر:اگر در ازای تخریب خانه های مردم شهرری،نمی توانید پول بدهید،قبر واگذار كنید

به گزارش نما - آرمان نوشت:روز گذشته عضو ورزشکار شورای شهر تهران یک اظهار نظر عجیب داشت.

عباس جدیدی گفت: « مردم به جای خانه قبر می‌خواهند!» اشاره این عضو شورای شهر تهران به تعریض حرم شاه عبدالعظیم حسنی و مسائلی بود که در این زمینه برای ساکنان منطقه ۲۰ تهران به وجود آمده است.
به صورت کلی چه در تهران و چه در سایر شهر‌ها همواره عملیات تعریض با مشکلاتی رو‌به‌رو بوده‌است. شهرداری‌‌ها در مناطق مختلف هر از گاهی صلاح می‌بینند با انجام عملیات تعریض به افزایش مساحت خیابان‌ها، فضای سبز یا محوطه‌های تاریخی و مذهبی بپردازند. این در حالی است که معمولا از گذشته خانه‌هایی در این مکان‌ها وجود دارد و شهرداری‌ها ملزم به راضی کردن تک‌تک ساکنان برای انجام عملیات تعریض هستند. این جلب رضایت ممکن است به اشکال مختلف انجام شود و برای مثال، شهرداری در ازای خانه یک شهروند پول، خانه یا زمین بدهد.
اما این بار در تهران پیشنهاد عجیبی برای تعریض داده شده است، چنانکه روز گذشته یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازدید اخیرش از منطقه ۲۰ گفت: «متاسفانه طرح تعریض حرم شاه عبدالعظیم حسنی نیمه‌کاره مانده و مردم به دلیل کمبود اعتبار با مشکل مواجه هستند و این در حالی است که قبر در حرم حضرت شاه عبدالعظیم حدود یک یا دو میلیارد تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که قبور به صورت پنج یا شش طبقه حفر می‌شوند و برخی از سکنه اطراف حرم پیشنهاد دادند که به جای خانه‌هایشان به آنها قبر داده شود و این در حالی است که اصلا پولی در میان نیست و مردم مایلند در عوض ارائه خانه‌هایشان، قبر دریافت کنند و پیشنهاد می‌شود در این زمینه و برای حل مشکلات مردم کمیته‌ای در شورا و شهرداری تشکیل شود.»هنوز هیچ کدام از مسئولان شهرداری نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده‌اند.

۱۳۹۵/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...