نسخه چاپی

الكعبی: سفیر عربستان برای كمك به تروریست‌ها به عراق آمده است

اكرم الكعبی دبیركل مقاومت اسلامی نُجَباء اظهار داشت: این شخص برای كارهای دیپلماتیك به عراق نیامده و به گروه‌های تروریستی در این كشور كمك می‌كند.

به گزارش نما به نقل از دانشجو، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء شب گذشته چهارشنبه 10 شهریورماه در برنامه زنده "گفتگوی ویژه خبری" شبکه دو سیما در خصوص سفرش به ایران اظهار داشت: سفرم به ایران اهداف بزرگی داشت، ایران حامی محور مقاومت است و من وظیفه دارم که هر از چندگاهی با سفر به ایران، از ملت، مسئولان و مقام معظم رهبری برای این حمایت‌ها تشکر کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» افزود: من در دیدار با مقامات ایرانی، در خصوص آخرین تحولات عراق و سوریه سخن گفتم و در این دیدارها، نصایح آنان را شنیدم.

وی با اشاره به جایگاه گروه‌های مقاومت در عراق گفت: گروه‌های مقاومت زیادی در این کشور وجود دارند که الحشد الشعبی یا همان بسیج مردمی عراق را تشکیل داده‌اند.

فرمانده برجسته بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق تاکید کرد: گروه‌های مقاومت در عراق از جایگاه مردمی برخوردار هستند و از مهمترین این گروه‌ها می توان به نُجَباء، عصائب، کتائب حزب الله و کتائب سیدالشهدا اشاره کرد.

شیخ اکرم الکعبی ادامه داد: حشد شعبی براساس فتوای مرجعیت تشکیل شد، بسیاری از اعضای گروه‌های مقاومت عراق در حشد حضور دارند که این نیروها به دلیل تجربه جنگ با آمریکایی‌ها، از توانایی‌های نظامی زیادی برخوردارند.

وی صراحتاً در تبیین خط مشی خود ابراز داشت: گروه‌های مقاومت از سوی ایران حمایت می‌شوند و تاکنون دستاوردهای زیادی را در نبرد با داعش کسب کرده‌اند.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در خصوص جایگاه قانونی حشد شعبی تصریح کرد: بسیج مردمی از همان ابتدا با نخست وزیر عراق ارتباط داشت و این مقام ارشد عراقی، مشروعیت قانونی را به نیروهای حشد بخشید. هر کدام از گروه‌های مقاومت که در حشد هستند، ویژگی‌های خاص خود را دارند و نیروهای این گروه‌ها به لحاظ آموزش نظامی و عقیده جهادی از بقیه نیروهای نظامی عراق متفاوت هستند.

شیخ اکرم الکعبی با اشاره به مسئله ادغام نیروهای بسیج مردمی عراق، خاطرنشان ساخت: ادغام نیروهای حشد باید طبق روال خاصی باشد. به نظر من اگر ادغام نیروهای حشد به گونه‌ای صورت بگیرد که ویژگی‌های خاص نیروهای مقاومت و روحیه آن‌ها از بین برود، تصمیم غلطی است.

وی با تاکید بر نزدیک بودن عملیات آزادسازی شهر موصل گفت: نبرد موصل، یک نبرد سرنوشت ساز است. البته من نمی‌توانم زمان دقیق آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل را اعلام کنم، اما این عملیات در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

فرمانده برجسته بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق در باب اهمیت این شهر اظهار داشت: شهر موصل در منتهی الیه کشور عراق قرار دارد و داعش در ابتدای تحولات این کشور، شهرهایی همچون موصل را اشغال کرد و به مرزهای بغداد و کربلا رسید. از همان ابتدا، تلاش برای آزادی شهر موصل آغاز شد، اما فشار دولت‌های غربی و عربی و برخی از سیاستمداران عراقی باعث به تعویق افتادن عملیات آزادسازی شهر موصل گردید.

شیخ اکرم الکعبی افزود: ما بر این باور هستیم که نیروهای حشد باید در کنار ارتش عراق در عملیات آزادسازی شهر موصل حضور داشته باشند. ما علاقمند هستیم که در این پیروزی مشارکت داشته باشیم و دشمنانی که می‌خواهند جلوی مشارکت نیروهای حشد در عملیات موصل را بگیرند، اهداف تجزیه طلبانه دارند.

وی با اشاره به انگیزه مخالفت غربی‌ها با حضور حشد در عملیات موصل تصریح کرد: کشورهای غربی به خصوص آمریکا نمی‌خواهند که حشد در عملیات موصل شرکت کند، چون می‌دانند که حضور حشد در موصل، نقشه‌های استعماری آن‌ها را خنثی می‌کند و به این کشورها اجازه نخواهد داد که پایگاه‌های نظامی دائمی را در عراق دوباره برپا سازند و این کشور را تجزیه کنند.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء افزود: هم اکنون نیروهای نظامی ترکیه در اطراف شهر موصل حضور دارند و این نیروها، مناطقی را در شمال عراق اشغال کردند. برخی از دولت‌ها هم از این اقدام ترکیه حمایت کردند، به همین دلیل ما اصرار به حضور نیروهای حشد در موصل داریم.

شیخ اکرم الکعبی یادآور شد: نخست وزیر عراق هم تصمیم به شرکت نیروهای حشد در عملیات آزادسازی شهر را گرفته است و ما هم در این عملیات شرکت خواهیم کرد.

وی در خصوص اوضاع پس از آزادی شهر موصل اظهار داشت: ما پس از آزادی شهر موصل با یک سری مسائل در حوزه‌های امنیتی، فرهنگی و سیاسی در عراق مواجه هستیم.

برخی از افراد توسط داعش در عراق فریب داده شدند که باید به این افراد اسلام صحیح را معرفی کنیم، ما وظیفه داریم که پس از آزادی شهر موصل عقاید این افراد را تغییر بدهیم و روحانیون و روسای عشایر اهل سنت در این خصوص وظیفه روشنگری را دارند.

فرمانده برجسته بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق افزود: ما پس از آزادی شهر موصل باید به لحاظ امنیتی با تروریست‌های داعشی در عراق مبارزه کنیم. داعش مردم غیرنظامی عراق را از طریق بمب‌گذاری‌ها در بازارهای این کشور هدف قرار می‌دهد و ما باید در عراق یک سری فعالیت‌های امنیتی را برای برخورد با تاکتیک‌های جدید داعش داشته باشیم.

شیخ اکرم الکعبی دستاورد حضور آمریکا برای عراق را ویرانی دانست و تاکید کرد: این کشور مشکلات زیادی را در حوزه سیاسی، فرهنگی و عمرانی برای مردم عراق به وجود آورد. آمریکایی‌ها از زمانی که عملیات نظامی را در عراق آغاز کردند، هیچ دستاوری نداشتند و کشور ما را به مکانی برای فعالیت تروریست‌ها تبدیل کرده اند.

وی با اشاره به انگیزه حضور آمریکا در موصل گفت: دلیل مشارکت نیروهای نظامی آمریکا در موصل این است که آن‌ها با نزدیک شدن به انتخابات کشورشان می‌خواهند بگویند در عراق دستاوری داشته‌اند. آمریکایی‌ها نمی‌خواهند که نیروهای حشد در عملیات آزادسازی شهرهای عراق حضور داشته باشند که این مساله را ما در عملیات تکریت و فلوجه شاهد بودیم.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء افزود: آمریکایی‌ها از تروریست‌ها در عراق و سوریه حمایت می‌کنند که این مساله برای ما قطعی شده است و اسناد زیادی در این خصوص وجود دارد. آمریکا از طریق سازمان سیا (CIA) از گروهک تروریستی "نورالدین زنکی" در سوریه حمایت می‌کند، درحالی که این گروه چندی پیش یک نوجوان فلسطینی را ذبح کرد. آمریکا با اینکه می‌داند این گروه تکفیری است، از آن حمایت می‌کند.

شیخ اکرم الکعبی همچنین گفت: گروه تروریستی داعش ادامه القاعده در عراق است؛ القاعده‌ای که آمریکا آن را تاسیس کرد. آل سعود، موسس و رواج دهنده عقاید وهابیت در منطقه است و گروه‌های تکفیری همچون داعش و جبهه النصره توسط آمریکا به وجود آمدند. کشورهایی همچون ترکیه و رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی مختلف همچون "احرار الشام" در شمال و جنوب سوریه حمایت می‌کنند.

وی، مطرح کردن گروه‌های مسلح معتدل در سوریه از سوی آمریکا را جهت فریب رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: همان عقاید داعش را گروه‌های "جبهة النصرة"، "احرار الشام" و "جیش الاسلام" دارند، هیچ کدام از این گروه‌های وهابی، میانه رو نیستند و با پول‌های سعودی برای این گروه‌ها سلاح خریده می‌شود.

فرمانده برجسته بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق با اشاره به تحرکات سوء سفیر عربستان در عراق اظهار داشت: دولت عربستان حماقت کرد که یک شخصیت امنیتی را به عنوان سفیر به عراق فرستاد. این شخص برای کارهای دیپلماتیک به عراق نیامده و به گروه‌های تروریستی در این کشور کمک می‌کند. احتمال دارد عربستان سفیرش را در عربستان تغییر دهد، اما احتمالا یک شخصیت امنیتی را جای او بگذارد.

شیخ اکرم الکعبی با بیان اینکه عربستان اهداف تخریب گرایانه در عراق دارد، تاکید کرد: سفارت عربستان در عراق از زمان بازشدن دوباره، فعالیت‌های مشکوک دارد. سفیر عربستان یک شخص نامطلوب است و باید از عراق اخراج شود. این شخص بارها به نیروهای مردمی و مقامات سیاسی عراق توهین کرد.

وی خاطرنشان ساخت: سفیر عربستان با سیاستمداران داعشی در عراق ارتباط دارد. سیاستمداران داعشی، افرادی در حد وزیر و نمایندگان مجلس هستند که توسط کشورهای غربی و عربی حمایت می‌شوند و اهداف این کشورها را اجرا می‌کنند.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در بخش دیگری از این گفتگو، اهداف ترکیه در منطقه را طمع ورزانه دانست و افزود: این کشور به دنبال ارتقای جایگاه خود در عراق و سوریه است. آنکارا در این راستا با صهیونیست‌ها و واشنگتن همکاری دارد تا سیاست‌هایش را در منطقه اجرا کند.

شیخ اکرم الکعبی ادامه داد: ترکیه بدون درخواست دولت‌های عراق و سوریه نیروهای نظامی به این کشورها فرستاده که ما این نیروها را اشغالگر می‌دانیم و باید این نیروهای نظامی از شمال عراق خارج شوند.

وی با اشاره به اساس فکری گروه‌های مقاومت عراق اظهار داشت: ما گروه‌های مقاومت در عراق، به حاکمیت ولایت فقیه اعتقاد داریم و جمهوری اسلامی برای نجات مستضعفین جهان به وجود آمده است. ما بر این باوریم که افکار ما در همه کشورهای جهان خواهان دارد و در نهایت عدالت باید در هر جایی از جهان استقرار پیدا کند.

فرمانده برجسته بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق در خصوص برکناری وزیر دفاع عراق گفت: وزیر دفاع عراق در عملیات نظامی این کشور حضور ندارد، چراکه نیروهای مختلف نظامی و امنیتی عراق ارتباطی با وزیر دفاع عراق ندارند، بلکه فرماندهی این نیروها بر عهده نخست وزیر این کشور است و برکناری وزیر دفاع عراق تاثیری بر عملیات آزادسازی شهر موصل نخواهد داشت.

شیخ اکرم الکعبی با تاکید بر نقش مقام معظم رهبری در پیروزی محور مقاومت تصریح کرد: حکمت و درایت آیت الله العظمی خامنه‌ای تاثیر زیادی بر عقاید ما داشته و ما دست آوردهای زیادی را با درایت ایشان کسب کردیم.

وی در پایان گفت: ایران کمک‌های زیادی به گروه‌های مقاومت در عراق کرد تا این گروه‌ها با تروریسم در کشورشان مبارزه کنند. اگر کمک جمهوری اسلامی به عراق نبود، در کشورمان با وضعیت بدی مواجه می‌شدیم و ما با کمک ایران توانستیم پیروزی‌های زیادی را در عراق و سوریه بر ضد گروه‌های تروریستی به دست آوریم. ایران در مبارزه با تروریسم نقش زیادی دارد و ملت بزرگ ایران، دوستدار عراق است.

۱۳۹۵/۶/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...