نسخه چاپی

انتقاد لاریجانی از علاقه ناخوشایند بانك‌ ها

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاكید بر لزوم اجرای بانكداری اسلامی در كشور گفت: بخشی از مردم كشور نیازمند دریافت وام های قرض الحسنه هستند كه باید در این زمینه به مردم خدمت ارائه شود.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اجرای بانکداری اسلامی در کشور گفت: بخشی از مردم کشور نیازمند دریافت وام های قرض الحسنه هستند که باید در این زمینه به مردم خدمت ارائه شود.

علی لاریجانی در دیدار مدیران عامل بانک های دولتی ملی، ملت، تجارت، پست بانک، مسکن، توسعه صادرات، صنعت و معدن، توسعه تعاون، رفاه و کشاورزی دیدار کرد و گفت: باید با حمایت از سیستم بانکی زمینه ی تنفس اقتصادی فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به گزارشات ارائه شده از سوی مدیران عامل بانک ها در این نشست، گام هایی درخصوص ارتباطات بانک بین المللی برداشته شده است که باید تقویت شود.

وی با تاکید بر لزوم ارائه تسهیلات بیشتر به بخش تولید گفت: با توجه به شرایط رکودی در اقتصاد، باید ملاحظاتی در این رابطه صورت گیرد و بخش تولید بیشتر تقویت شود.

اهم اظهارات رییس مجلس را بخوانید؛

*در سال های گذشته حجم مهاجرت از روستاها به شهرها قابل توجه بوده است که دلیل آن عدم مناسب بودن چرخه اقتصادی در روستاهای کشور است، بنابراین باید از بخش های کشاورزی، صنایع معدنی و توریستی در روستاها باید بیشتر حمایت شود تا روستاییان با کسب درآمد بیشتر، از مهاجرت به شهرها خودداری کنند.

* بانک ها بیشتر در حال حاضر علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش بازرگانی هستند، این در حالی است که باید دید ملی داشت و در راستای اقتصاد مقاومتی بخش تولید مورد حمایت قرار گیرد.

قانون اجازه تقسیط معوقات بانکی و بخشش جرایم دیرکرد اقساط را به بانک ها داده است.

*در قانون برای تقسیط معوقات بانکی و بخشش جرایم دیرکرد در پرداخت اقساط را به بانک ها اجازه داده شده است، بنابراین باید بانک ها در این رابطه اطلاع رسانی کنند. البته برای مشتریان خوش حساب می تواند شرایط ویژه تری قائل شوند.

*با توجه به بحث حقوق های غیرمتعارف، در حال حاضر فضایی برعلیه بانک ها به وجود آمده است که علاج این موضوع به دست بانک هاست. بنابراین باید خود بانک ها به موضوع تخلفات صورت گرفته رسیدگی کنند و به طور صریح اعلام کنند چه برخوردها و مجازات هایی در زمینه تخلفات صورت گرفته است. نکته دیگر اینکه باید سقف حقوق ها را تعیین کرد و در این زمینه اطلاع رسانی شود.

*اگر بانک ها صادقانه کار کنند و با متخلفان برخورد شود، مجلس نیز از عملکرد صحیح بانک ها حمایت خواهد کرد، البته در کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید شده است بعد از اخذ اطلاعات، باید پول های اضافی نیز عودت داده شوند و بنده در این رابطه توصیه می کنم مسئله را سهل نگیرید.

*سیستم بانکی می توانند پیشنهادات لازم برای افزایش سرمایه بانک ها را در برنامه ششم توسعه ارائه دهد و در این زمینه نشست مشترک نمایندگان بانک ها با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی می تواند در زمینه هایی مانند افزایش سرمایه بانک ها و رفع قوانین مزاحم موثر باشند.

*بانک های دولتی باید سطح ارائه خدمات را تقویت کند و به مشتریان بیشتر احترام بگذارند. مجلس روی موضوع بانکداری اسلامی تاکید دارد، مجلس و کمیسیون اقتصادی درخصوص موضوع بانکداری اسلامی کارهایی انجام داده و در این رابطه بانک مرکزی نیز فعالیت هایی داشته، بنابراین این موضوع باید به سرانجام برسد تا کشور از انجام این مهم منتفع شود.

*بخشی از مردم کشور نیازمند دریافت وام های قرض الحسنه هستند که باید در این زمینه با مردم تعامل شود و سخت گیری ها در اخذ وثیقه های سنگین انجام نشود و همواره باید به یاد داشت که در کنار کارهای بزرگ باید بانک ها نیز دید ملی داشته باشند و به افراد با بضاعت مالی کم نیز خدمت ارائه دهند.

۱۳۹۵/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...