نسخه چاپی

پاسخگو نبودن سازمان مدیریت بحران كشور از شروع طوفان در مازندران

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادكوه، جویبار، سوادكوه شمالی و سیمرغ در مجلس از سازمان مدیریت بحران كشور گلایه كرد و گفت: از صبح تا الان با تلفنی كه از سازمان مدیریت بحران كشور داشتیم تماس‌های مكرر گرفتیم اما این سازمان به عنوان سازمانی كه مسؤولیت اصلی كار را دارد پاسخگو نبود.

به گزارش نما؛ علی ادیانی‌راد دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درشهرستان قائم شهر به طوفان بامداد امروز در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: نهادهای دولتی و مردمی از شروع طوفان همت ویژه‌ای به‌خرج دادند.

وی افزود: دراین حادثه سرعت طوفان طبق اعلام 130 کیلومتر بر ساعت بوده و بیشترین خسارات را داشته است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براثر این طوفان مهیب، ساختمان‌های زیادی تخریب و درختان زیادی قطع شد و آسیب‌های فراوانی به خودرو مردم در منازل و یا خیابان وارد شد.

ادیانی با بیان اینکه حجم خسارات بالاست ولی هنوز آمار دقیقی نداریم، افزود: متاسفانه منازل مردم فاقد برق و آب است و حدود 20 ساعتی که از شروع طوفان تا الان می‌گذرد آب شرب ندارند و طبق آخرین خبر، حدود 50 درصد منازل مردم برق‌دار شدند و مسؤولان در تلاش هستند تا بقیه هم وصل شود.

وی اظهار کرد: کل چاه‌های آب شهرستان که برق آن قطع شده بود برق‌دار شدند و طبق گزارش تمامی طبقات هم‌کف دارای آب هستند و امیدواریم با شدت انتشار آب طبقات بالایی هم مشکل‌شان برطرف شود.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید ظرفیت‌های وزارت نیرو در سطح ملی بسیج شود و با تلاشی که با مسؤولان ارشد وزارت نیرو داشتیم به‌صورت تلفنی تقاضا کردیم که هرچه زودتر نماینده وزیر نیرو وارد منطقه شود تا خسارات‌ را مورد بررسی قرار دهند.

ادیانی از بسیج استان‌های همجوار برای کمک‌رسانی به مازندران خبر داد و افزود: گیلان، سمنان و گلستان بعضی از ظرفیت‌ها و امکانات خود را به سمت استان فرستادند و دیزل‌های ژنراتوری برای تامین برق و روشن شدن برق چاه‌های آب وارد استان شد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این مشکلات در دیگر شهرستان‌های مازندران هم وجود دارد اما عمق فاجعه در قائم‌شهر رخ داد و امیدواریم زودتر بحران مهار شده و جبران خسارت شود.

وی بیان کرد: خسارات این حادثه باید هرچه زودتر برآورده هزینه شود و دولت از طریق سازمان مدیریت بحران کشور اعتبارات لازم را تخصیص دهند تا مردم با وجود آلام روحی از نظر مالی خسارات آنان جبران شود.

ادیانی از سازمان مدیریت بحران کشور گلایه کرد و گفت: از صبح تا آلان با تلفنی که از سازمان مدیریت بحران کشور داشتیم تماس‌های مکرر گرفتیم اما این سازمان به عنوان سازمانی که مسؤولیت اصلی کار را دارد کسی پاسخگو نبود و تعجب می‌کنم سازمانی که فلسفه وجودی‌اش مدیریت بحران و کمک‌رسانی است تلفنی که دولت و معاونت امور مجلس در اختیار ما قرار داده است را جواب نمی‌دهد.

وی اظهار کرد: طبق آخرین گزارش‌ها خسارات جانی وجود ندارد اما خسارات مالی فراوانی به‌ویژه در بخش باغی و کشاورزی وارد شده است و اظهار امیدواری کرد وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور به وظایف اولیه خود عمل کنند.

۱۳۹۵/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...