نسخه چاپی

امام جمعه موقت تهران: دشمن با ماهواره و ترویج حرام‌خواری به دنبال از بین بردن ایمان جوانان ما است

به گزارش نما - ایرنا نوشت:امام جمعه موقت تهران گفت: دین منهای سیاست، مدیریت و اهتمام به امور مسلمانان، در حکم بی دینی و نفاق است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی عصر جمعه در همایش اندیشه های آسمانی در مشهد افزود: اسلام، کفر ستیز و فساد ستیز و ضد ابتذال است.

او افزود: حال جوانان اهل مسجد که سنگرنشینان جهاد کبیر هستند غبطه خوردنی است و جهاد کبیر مجموعه ای از جهاد اکبر است که جهاد با خودیت خود و عبور از خود و رسیدن به شهود فنایی و جهاد اوسط که جهادی اخلاقی و مبارزه با امیال حیوانی است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی اظهار کرد: بخش سوم جهاد کبیر جهاد اصغر است که همان مبارزه با دنیای کفر، استکبار، نفاق، فریب و نفوذ است که با همه امکانات آمده است که جوانان را زمین بزند و دار و ندارشان که ایمانشان است را ببرد.

وی اضافه کرد: دشمن با شبکه های ماهواره ای و با ستون پنجمی که در داخل کشور دارد و ترویج اشرافیت و حرام خوری و فساد و کار نکردن و مزد گرفتن و خدمت نکردن و طلبکار بودن و مقابله با خون شهدا و خط ولایت؛ به دنبال از بین بردن ایمان جوانان است.

امام جمعه موقت تهران گفت: به همین خاطر نباید از دانشگاه تربیتی، عرفانی، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ادعیه ائمه اطهار(ع) غفلت کرد که قرآن صاعد است و بار عشقی دارد و انسان را در مسیر جذبه تربیت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود:آدمی که گرفتار حجاب می شود خود علم هم حجاب میان او و کمال مطلق می شود و دچار خودپرستی می گردد که بدترین نوع بت پرستیهاست.

وی افزود: باید اطاعت به خدا به جایی برسد که خدا به بنده اش الهام کند و در اسلام بنا بر این است که انسان اراده و آزادی خود را سلب کند و بگوید هر چه خدا می گوید همان باید بشود اما اگر انسان خود را رها کند خدا هم می گوید هر چه خواستی انجام بده و این آدم آن آدمی است که دم از آزادی می زند در حالی که در اسلام صحبت از عبودیت است که مقدمه حریت است یعنی کسی که عبد الله است، آزاد است و کسی که از عبودیت خدا آزاد است بنده شهوت، شهرت و سیاست بازی است.

وی اظهار کرد: آزاده از بندگان صالحی است که امروز در حلب می جنگند که زنجیرها را رها کرده اند و همسر و فرزند کوچک خود را رها و در دفاع از حرم آل الله قیام کرده اند اما اینهایی که پولهای شبهه دار می گیرند و بیت المال را به جیب خودشان و فرزندانشان می ریزند آزادی ندارند بلکه بندگان هوسند.

وی افزود: بصیرت هم در مسیر تقوا و آزادگی ایجاد می شود در حالی که محبت دنیا زیاده خواری، ویژه خواری و حجاب و مانع و ضد بصیرت است .

او گفت: الان کسانی خودشان دشمن را با دست خودشان بر خودشان مسلط می کنند و خیال می کنند که خدمت هم می کنند و افتخار هم می کنند که دشمن در موضعی بالاتر از ماست و ما هیچ نداریم و ذلیل هستیم و هیچ برائتی نسبت به دشمن ندارند در حالی که قرآن هزار آیه در مساله برائت دارد.

۱۳۹۵/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...