نسخه چاپی

معاون مجمع عمومی كنفرانس احزاب آسیایی انتخاب شد

عکس خبري -معاون مجمع عمومي کنفرانس احزاب آسيايي انتخاب شد

هیئت نمایندگی حزب موتلفه اسلامی به ریاست حسن غفوری فرد عضو شورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی در نهمین مجمع عمومی كنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی (ICCAP) شركت كردند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، نهمین مجمع عمومی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی (ICCAP) با حضور بیش از یکصد هیئت نمایندگی از پنجاه و دو کشور آسیایی و نیز نمایندگانی از احزاب سیاسی و سازمانهای بین‌المللی و منطقه‌ای از دیگر قاره‌های جهان در کوالالامپور برگزار شد. از جمهوری اسلامی ایران نیز هیئت نمایندگی حزب موتلفه اسلامی به ریاست حسن غفوری فرد عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و عضو کمیته دائمی ICCAP در این اجلاس شرکت کردند.

در آغاز این اجلاس بین‌المللی، بنا به پیشنهاد نمایندگان برخی از کشورها درباره نامزدی حزب موتلفه اسلامی در انتخابات هیئت رئیسه، حسن غفوری فرد با رأی اکثریت نمایندگان کشورهای حاضر در این مجمع، به معاونت نهمین مجمع عمومیICCAP انتخاب شد.

در آیین گشایش نهمین مجمع عمومی کنفرانس احزاب آسیایی که مرضیه افخم سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور نیز حضور داشت، «نجیب تون رزاق» نخست وزیر مالزی در سخنانی در این مراسم گفت: حفظ اصول مردم‌سالاری و تأمین اقتصاد و امنیت مردم از وظایف احزاب سیاسی و دولتهای آسیایی است. این قبیل مسئولیتها برای کسب اطمینان از اینکه نهادهای سیاسی متناسب با نیازهای مردم باقی بمانند، اهمیت خاصی دارند.

وی در ادامه با اشاره به کاهش بهای جهانی نفت، تصریح کرد: برای حفظ تناسب با مردم، وظیفه دولتها تنها حفظ اصول دمکراتیک نیست، بلکه کمک به نگهداشت ثبات اقتصادی و امنیت مردم نیز از نقش مهمی برخوردار است.

هیئت اعزامی حزب موتلفه اسلامی علاوه بر حضور در مجمع عمومی، در نشستهای متعددی همچون بیست و هفتمین نشست کمیته دائمی نیز حضور دارد. محمد مهدی تینا طهرانی قائم مقام معاون بین‌الملل و فاطمه احمدی نیز به نمایندگی از حزب موتلفه اسلامی در نشست مجمع رسانه‌ای و نیز شاخه زنان ICCAP سخنرانی خواهند کرد. دیدارهای دوجانبه با هیئتهای نمایندگی احزاب آسیایی که از کشورهای مختلف در این مجمع حضور یافته‌اند از دیگر برنامه‌های هیئت اعزامی حزب موتلفه اسلامی به نهمین مجمع عمومی ICCAP است.

در بیست و هفتمین نشست کمیته دائمی، «ای یونگ» دبیرکل ICAPP در سخنانی با اشاره به سفر اخیر هیئت رئیسه به تهران، با تشکر از میزبانی حزب موتلفه اسلامی، دیدارهای این هیئت با مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران را ملاقاتهایی سازنده و مهم که نشانگر عزم و اراده مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فعالیت های ICAPP است توصیف نمود.

۱۳۹۵/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...