نسخه چاپی

وكیل طارمی: كودتای تركیه كار ما را راحت كرد

پنجره نقل‌وانتقالات فوتبال تركیه روز اول سپتامبر بسته شد تا خیال هوادارن پرسپولیس از محرومیت ستاره خط حمله‌شان راحت شود.

به گزارش نما؛ روزنامه پیروزی درباره بسته شدن پرونده محرومیت مهدی طارمی به دلیل شکایت باشگاه ریزه اسپور گفت‌وگویی با عبدالصمد ابراهیمی، وکیل مهدی طارمی انجام داد که در ادامه می خوانید.

بدون اطلاع از مفاد قرارداد طارمی به او گفتم برگرد ایران

ابراهیمی ماجرا را این طور شرح می دهد: وقتي مهدي تماس گرفت و اعلام کرد مي خواهم برگردم من هيچ اطلاعي از مفاد قرارداد او نداشتم ولي گفتم نيم ساعت ديگر تماس مي‌گيرم. در اين نيم ساعت با خودم فکر کردم تيم ترکيه‌اي مي‌دانست ممکن است رامين رضاييان بر سر آي تي سي با پرسپوليس به مشکل بخورد. پس قطعا در قرارداد او بندي بايد باشد که معمولا در اين نوع قراردادها گنجانده مي‌شود يعني مي‌نويسند اعتبار اين قرارداد از زمان صدور آي تي سي است. پس اگر فرم قرارداد مهدي و رامين يکي بوده باشد در قرارداد مهدي هم بايد اين شرط وجود داشته باشد.

او ادامه داد: با مهدي تماس گرفتم و پرسيدم اول تو قرارداد بستي يا رامين؟ گفت رامين. گفتم پس بايد قراردادهايتان مشابه باشد. مشکلي نيست و برگرد ايران. مهدي هم مي گفت حتي اگر محروم هم شوم برمي‌گردم.

کودتای ترکیه کار ما را راحت کرد

بلافاصله هم بحث کودتاي ترکيه پيش آمد که با فيفا در اين باره و ساير مفاد قرارداد مکاتبه کرديم. بعد از چند روز کپي قرارداد مهدي را به دست آوردم و جلسه‌اي در باشگاه پرسپوليس با حضور آقايان طاهري، ترکاشوند، ذاکر، مقدم، جمشيدي و من برگزار شد و تمام بندهاي قرارداد را مرور کرديم. اولين بحث اين بود که اعتبار قرارداد منوط به صدور آي تي سي بود و وقتي ريزه‌اسپور درخواست آي تي سي مي‌کرد و باشگاه پرسپوليس جواب رد مي‌داد خود به خود قرارداد بي‌اعتبار مي‌شد.

فیفا آی تی سی برای بازیکن تحت قرارداد صادر نمی‌کند

ابراهيمي توضيح داد: برخي مي‌گفتند در اين حالت فيفا آي تي سي را صادر مي کند ولي اين گونه نيست و فيفا فقط اگر باشگاه ايراني جواب نمي‌داد و سکوت مي کرد آي تي سي را صادر مي کرد. وقتي طرف ایرانی جواب رد بدهد و بگويد اين بازيکن با ما قرارداد دارد فيفا نمي‌تواند آي تي سي صادر کند و بايد به کميته وضعيت بازيکنان شکايت مي شد.

طارمی قبل از آغاز دوره "حفاظت ‌شده" قرارداد خود با ریزه‌اسپور را لغو کرد

بحث ديگري که وجود داشت اين بود که قرارداد تاريخ شروع داشت. تاريخ شروع قرارداد از زمان امضا نبود بلکه از تاريخ ١٩ جولاي يعني ٢٩ تير بود و آيين‌نامه نقل و انتقالات فيفا مي‌گويد اگر قرارداد در دوره حمايت شده نقض شود مشمول چهار تا شش ماه محروميت است. بعد در تعريف دوره حفاظت شده مي‌نويسد از زمان لازم‌الاجرا شدن قرارداد تا دو يا سه فصل ورزشي. در ماده ١٧ هم مي گويد نقض قرارداد خارج از دوره حمايت شده محروميت ندارد. مهدي حتي اگر نقض قرارداد هم کرده بود خارج از دوره حمايت شده و قبل از شروع آن بود و محروميتي نداشت. مهدي زودتر از ١٩ جولاي به ايران آمد و با هم‌فکري با باشگاه روز ١٨ جولاي قراردادش را در سازمان ليگ ثبت و رسمي کرد و از اين بابت هم خيال ما راحت بود.

ریزه‌اسپور با ارسال ایمیل سعی در تشویش اذهان داشت

باشگاه ترکيه‌اي در اقدامي عجيب ايميلي عجيب به همه باشگاه‌هاي ايراني و حتي برخي ايجنت‌ها فرستاد که حضور طارمي در هر باشگاهي تخلف است. يک ايميل هم براي من فرستاده بودند و همان‌جا مشخص بود خودشان هم مي‌دانند دست‌شان به جايي بند نيست و رويه غير حرفه‌اي و تشويش اذهان را در پيش گرفته‌اند.

پرونده طارمی به طور کلی مختومه است

ابراهیمی در ادامه تصريح کرد: در پيوست سوم ماده دو مربوط به بحث TMS در مقررات فيفا آخرين زمان درخواست آي تي سي در ديرترين حالت روز نهايي نقل و انتقالات فدراسيون جديد يعني فدراسيون ترکيه است و الان که نقل و انتقالات آنها خاتمه يافته و هيچ درخواست آي تي سي نداشته‌اند پرونده به صورت کامل مختومه است و هيچ بحثي وجود نخواهد داشت. در واقع مهدي با آنها قرارداد مشروط داشت. اگر آي تي سي صادر مي شد قرارداد اعتبار داشت. مثل اين است که به من بگوييد فلان آپارتمان به شرطي متعلق به تو خواهد شد که بتواني درب آن را باز کني. طبيعي است وقتي درب آن بسته باشد من نمي توانم ادعايي داشته باشم.

در هر حال اين موضوع پايان يافته و اميدوارم فوتباليست‌هاي ما در انعقاد قراردادهايشان دقت کنند تا دچار مشکل نشوند.

۱۳۹۵/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...