نسخه چاپی

تهران برای افزایش حمایت‌ها از عراق اعلام آمادگی كرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: سفیر ایران در بغداد روز یکشنبه در دیدار با نخست وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون، آمادگی ایران را برای تقویت و افزایش همکاری های دوجانبه و حمایت های بیشتر تهران از عراق در جنگ علیه تروریسم ، اعلام کرد.

در این دیدار نوری المالکی و حسن دانایی فر در خصوص آخرین تحولات در جنگ علیه تروریسم و همچنین مرور اوضاع سیاسی و امنیتی ، بحث و تبادل نظر کردند.

نوری المالکی، در بیانیه صادره از سوی دفتر وی در بغداد، با اشاره به روند آماده سازی عملیات آزادسازی نینوا و مرکز آن موصل ، تاکید کرد که نیروهای عراقی، اعم از ارتش، الحشدالشعبی و پیشمرگان کرد عراقی برای پایان دادن به حضور داعش در موصل، بطور کامل، به ویژه پس از کسب پیروزی های بزرگ در جزیره خالدیه در الانبار و القیاره در جنوب موصل، عزم خود را جزم کرده اند.

وی همچنین از حمایت های ایران از دولت و ملت عراق درجنگ علیه تروریسم تقدیر کرد و کمک های ایران را در طول جنگ با داعش، مورد ستایش قرار داد.

دانایی فر نیز ضمن تبریک آزادی جزیره خالدیه و پیروزی های اخیر نظامیان عراقی، تمایل ایران را به تقویت هرچه بیشتر روابط دوستانه میان دو کشور ابراز کرد.

سفیر ایران در بغداد، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده افزایش و تقویت همکاری ها در همه زمینه ها با عراق، از جمله در حوزه های سیاسی و امنیتی و رویارویی با تروریسم است.

۱۳۹۵/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...