نسخه چاپی

اوباما بار دیگر تركیه را تحریك كرد

مسئولان آمریكایی فاش كردند كه نماینده باراك اوباما در ائتلاف ضد داعش هفته گذشته به شمال سوریه سفر و با رهبران كُرد دیدار كرده بود.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برت مک‌گورک، نماینده رئیس‌جمهور این کشور در ائتلاف ضد داعش در این دیدار درباره بر پایبندی واشنگتن به حمایت از کردها تأکید کرده است.

این دیدار همزمان با عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه و درگیری نظامیان ترکیه با کردها صورت گرفته است؛ عملیاتی که واشنگتن را در موضع سختی بین آنکارا، هم‌پیمان قدیمی‌اش و کردها، هم‌پیمانش در مبارزه با داعش قرار داده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که برت مک‌گورک با فرماندهای نیروهای سوریه دموکراتیک دیدار و آزادسازی منبج به دست آنان را ستود. وی در این دیدار بر حمایت مداوم از این نیروها در جنگ علیه تروریسم تأکید کرد.

مک‌گورک همچنین بر یکپارچه‌سازی تلاش‌ها و توقف درگیری‌ها میان تمامی طرف‌هایی که با داعش در شمال سوریه می‌جنگند، تأکید کرد.

آمریکا برای ممانعت از وقوع درگیری‌ میان ترکیه و کردها تلاش زیادی می‌کند.

در جریان عملیات "سپر فرات" ارتش ترکیه درگیری‌هایی میان نیروهای ترکیه‌ و کردها به وجود آمد. شورشیان سوری اخیرا با کمک ترکیه کنترل کامل بخش‌هایی از مرز سوریه و ترکیه که دردست داعش بود را به دست گرفتند.

۱۳۹۵/۶/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...