نسخه چاپی

بعیدی‌نژاد در سفارت ایران در لندن مستقر شد

در حال حاضر هیات سیاسی، اقتصادی میان دو كشور در حال رفت آمد هستند و در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری از جمله حمل و نقل و انرژی توافق‌هایی انجام شده است.

به گزارش نما به نقل از ایلنا،‌ روز دوشنبه یک مقام آگاه در وزارت خارجه اعلام کرد سفیران ایران و انگلیس در دو کشور به طور هم‌زمان رونوشت استوارنامه‌های خود را به وزیران خارجه تسلیم کردند.

حمید بعیدی‌نژاد سفیر جدید کشورمان در بریتانیا و نیکلاس هاپتون سفیر جدید بریتانیا در تهران اولین سفیران دو کشور بعد از چهار سال قطع روابط دیپلماتیک و سیاسی هستند.

این مقام آگاه در وزارت امور خارجه روز دوشنبه اظهار کرد که "بیش از یک سال است که سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی ایران و بریتانیا فعال بوده و کلیه امور جاری توسط کاردارهای دو کشور هدایت می‌شده است و اکنون در پی محقق شدن شرایط برای ارتقاء روابط دو کشور تصمیم گرفته شد سفرای خود در تهران و لندن را مستقر کنند.

این مقام آگاه در عین حال تاکید کرد که ارتقاء روابط به معنای حل و فصل مسائل دو جانبه نبوده و جمهوری اسلامی ایران کماکان دیدگاه‌های خود را به صورت دو جانبه و غیر آن به صراحت اعلام خواهد کرد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس، بورس جانسون، رییس دستگاه دیپلماسی انگلیس نیز روز دوشنبه در پی اعلام این خبر گفت که این اتفاق لحظه‌ای مهم در روابط میان تهران و لندن است.

او افزود: ارتقای سطح روابط دیپلماتیک میان ایران و بریتانیا این فرصت را به ما خواهد داد تا گفت‌وگوهای‌مان را درباره یک سری مسائل شامل پرونده‌های کنسولی که به شدت نسبت به آن‌ها نگران هستم و با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز مطرح کرده‌ام، افزایش دهیم.

وزیر امور خارجه انگلیس هم‌چنین گفت: من امیدوارم که این آغازی برای همکاری‌های سازنده‌تر میان کشورهای‌مان باشد و به ما اجازه دهد تا به گونه مستقیم‌تر درباره مسائلی هم‌چون حقوق‌بشر و تقش ایران در منطقه به‌علاوه ادامه اجرای توافق هسته‌ای و توسعه روابط تجاری میان دو کشور بحث و رایزنی کنیم.

به گزارش ایسنا،‌ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اواخر شهریورماه ۱۳۹۴ در حکمی محمد حسن حبیب‌اله‌زاده را به سمت کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن منصوب کرد. او از آذرماه ۹۲ تا شهریورماه ۹۴ کاردار غیرمقیم ایران در لندن بود.

حبیب‌اله‌زاده در کارنامه خود نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان بین‌المللی دریانوردی را داشته است و بعد از پایان دوره ماموریتش در لندن به تهران بازگشته است.

حمید بعیدی‌نژاد نیز که از ۲۰۱۳ به عنوان مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه منصوب شده است در سال‌های اخیر به عنوان یکی از اعضای تیم جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و رئیس هیات کارشناسی فعالیت کرده است.

وی از روز دوشنبه در دفتر کارش در سفارت ایران در لندن مستقر شده است.

به گزارش ایسنا، محمد حسن حبیب‌اله‌زاده در مراسم تودیع خود که چند روز پیش در محل سفارت برگزار شده است اظهار کرد: وجود برخی مشکلات بانکی باقی‌مانده از دوران تحریم، به واسطه افزایش همکاری‌های تجاری و رفت و آمدهای تجاری بین تهران و لندن در نهایت بر مشکلات غلبه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در سه سالی که از برقراری روابط دیپلماتیک و تعیین کاردارهای دو کشور، به خصوص از هنگام بازگشایی سفارت‌خانه‌ها در شهریور ماه سال گذشته می‌گذرد، اقدامات خوبی برای توسعه مناسبات صورت گرفته است، هم‌چنین در این مدت علاوه بر سفرهای متقابل وزیران امور خارجه دو کشور، هیات‌های تجاری مختلفی از انگلیس به ایران سفر کردند و متقابلا از ایران نیز هیات‌های تجاری مختلفی به انگلیس آمدند.

کاردار پیشین ایران در انگلیس با بیان این‌که روابط دیپلماتیک ایران و انگلیس برقرار است، افزود: در حال حاضر هیات سیاسی، اقتصادی میان دو کشور در حال رفت آمد هستند و در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری از جمله حمل و نقل و انرژی توافق‌هایی انجام شده است.

حبیب‌اله‌زاده با اشاره به بازگشایی مجدد بخش ویزا سفارت ایران در انگلیس در شش ماه گذشته و توسعه ارایه خدمات کنسولی به جمعیت ده‌ها هزار نفری ایرانیان مقیم انگلیس، خاطرنشان کرد: روزانه ده‌ها مورد درخواست ویزا داریم که قبلا نداشتیم و این همه اشتیاق برای سفر به ایران برای امور تجاری و گردشگری یک مساله مثبت محسوب می شود.

۱۳۹۵/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...