نسخه چاپی

واكنش ایران به اظهارات دبیركل شورای همكاری خلیج فارس

بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مركز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه كشورمان به موضعگیری جانبدارانه اخیر دبیر كل شورای همكاری خلیج فارس واكنش نشان داد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، قاسمی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری حادثه غم انگیز و فراموش ناشدنی منا به دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، معتقد است آنچه در موسم حج سال گذشته بر حجاج بیت الله الحرام گذشت، بی کفایتی و ناتوانی حاکمان آل سعود در مدیریت کنگره عظیم حج را بخوبی آشکار ساخت.

وی افزود: فرافکنی حاکمان آل سعود و دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، رافع مسوولیت آنان در قبال خون های به ناحق ریخته شده هزاران مسلمان از سراسر جهان در فاجعه منا و پوشاننده عدم کفایت آل سعود در مدیریت حج ابراهیمی نیست.

قاسمی تأکید کرد: پایبندی به ارزش ها و اصول دین مبین اسلام و الفت و محبتی که آقای عبداللطیف الزیانی به آن اشاره کرده با عمل ایشان در حمایت از حاکمانی که با بی کفایتی خود امت اسلام را داغدار کرده در تناقضی آشکار است. ا

گر او به جد مدعی تبیین و تبلیغ اصول اسلامی است، بهتر آن است برای کشف حقایق، واقعیت ها و روشنگری در خصوص بازیابی علل این فاجعه عظمی در جهت تشکیل یک هیأت حقیقت یاب بین المللی و اسلامی تلاش کرده و دولت عربستان را از مانع تراشی در راه تشکیل آن بازدارد.

۱۳۹۵/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...