نسخه چاپی

پاسخ كره‌ شمالی به بیانیه شورای امنیت

كره شمالی از شورای امنیت سازمان ملل متحد به خاطر صدور بیانیه ای در محكومیت آزمایش موشكی این كشور به شدت انتقاد كرد و آن را مردود دانست.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: کره شمالی از شورای امنیت سازمان ملل متحد به خاطر صدور بیانیه ای در محکومیت آزمایش موشکی این کشور به شدت انتقاد کرد و آن را مردود دانست.

کره شمالی 15 شهریور ماه جاری و همزمان با برگزاری اجلاس سران «جی 20» در چین اقدام به شلیک سه فروند موشک بالستیک از منطقه هوانگجو در استان هامگیونگ به سمت آبهای شرقی کرد که این اقدام با واکنش های شدید کشورهای مختلف همراه بود که در نهایت محکومیت شورای امنیت را در پی داشت.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی شب گذشته (چهارشنبه) در واکنش به اقدام شورای امنیت تاکید کرد که این بیانیه را قابل قبول نمی داند و انتشار آن از نظر پیونگ یانگ بی ارزش است.

وی در عین حال تاکید کرد که برنامه های تسلیحاتی هسته ای این کشور که برای مقابله با تهدیدهای آمریکا است همچنان تداوم خواهد داشت.

شورای امنیت در بیانیه خود اقدام کره شمالی را نقض جدی تعهدات بین المللی و بی توجهی به قطعنامه های صادره دانسته و تاکید کرده بود از نزدیک اوضاع را زیر نظر خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی که تارنمای چاینا ارگ به نامش اشاره ای نکرد، همچنین گفت که پیونگ یانگ ضمن غیرقابل قبول دانستن تلاشهای شورای امنیت، اجرای اقدامات قابل توجه بیشتری را در دستور کار دارد.

این نهاد بین المللی پیشتر و پس از آزمایش موشکی سوم شهریور ماه جاری کره شمالی نیز اقدام به انتشار بیانیه ای علیه این کشور کرده بود که واکنش منفی کره شمالی را در پی داشت.

کره شمالی همچنین 13 مرداد ماه سالجاری نیز دو فروند موشک بالستیک را به سمت دریای شرقی (ژاپن) شلیک کرده بود.

این کشور بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده است.

کره شمالی در سال 2005 میلادی خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و در سالهای 2006، 2009 و 2013 به ترتیب دست به انجام آزمایش هسته ای زد.

این کشور همچنین ششم ژانویه سال 2016 نیز نخستین بمب هیدروژنی خود را آزمایش کرده است.

۱۳۹۵/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...