نسخه چاپی

كشورهای حادثه دیده در منا علیه آل سعود اعلام جرم كنند

معاون فرهنگی اجتماعی اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: وزارت امور خارجه كشورمان باید تلاش كند تا برای محكومیت آل سعود، تمام كشورهای حادثه دیده در فاجعه منا علیه این رژیم اعلام جرم كنند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، محمدعلی عالیانی در حاشیه برگزاری نخستین سالگرد شهدای فاجعه منای استان البرز (لاله های سفید) در جمع خبرنگاران افزود: عید قربان سال گذشته اتفاق تلخی برای جهان اسلام رخ داد و آن هم به خاطر بی کفایتی و بی تدبیری حاکمان مغرور و ظالم صفت آل سعود بود.
وی اظهار داشت: متاسفانه جهان اسلام داغدار این ماتم شد و ایران اسلامی بین 465شهید تقدیم کرد.
وی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری این حادثه تلخ هرگز نباید فراموش شود، در استان البرز به تبع همه ی 23 استانی که در فاجعه منا آسیب دیدند برنامه های مختلفی اجرا می شود، که روز گذشته دیدار خانواده شهدای منا با مقام معظم رهبری بود.
عالیانی بیان داشت: بایستی در صدد محکومیت جهانی آل سعود برآئیم و وزارت امور خارجه به عنوان اهرم دیپلماسی کشور باید همه ی تلاشش را معطوف کند به اینکه کشورهایی که در این حادثه آسیب دیده اند قیام کنند و قطعا بایستی آل سعود باید در دیوان لاهه محاکمه شود، به دلیل اینکه آن ها بی تدبیری کردند و عمدا مرتکب یک جنایتی شدند.
وی افزود: آل سعود مجرم هستند و در دنیای آخرت محاکمه ی الهی می شوند ولی در این دنیا باید به سزای اعمالشان برسند و دنیا باید بداند که مدیریت مناسک عظیم حج و کنگره ی حج به دست بی کفایت آن ها اداره نخواهد شد و باید جهان اسلام تدبیری بیاندیشد و از طرف دیگری مدیریت دو شهر مقدس مکه و مدینه باید از دست حاکمان مغرور و بی دین و مزدور آل سعود که با پول خودشان دنیا را فریب می دهند، خارج شود.
عالیانی یادآور شد: امروز مراسم دیگری در مهرشهر کرج و در مصلای شهر کرج نیز برای شهدای فاجعه منای استان البرز برگزار می شود.
وی افزود: درضمن فردا پس از مراسم نماز جمعه به نشان محکومیت آل سعود راهپیمایی انجام می شود وانزجار خودشان را از حرکات ددمنشانه و مغرورانه آل سعود اعلام می کنند.
نخستین سالگرد شهدای فاجعه ی منای استان البرز با عنوان لاله های سفید در مسجد امام جعفر صادق (ع) کوی کارمندان شمالی کرج برگزار شد.

۱۳۹۵/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...