نسخه چاپی

روش جدید تشخیص سرطان مری؛۱۰ سال زودتر از ابتلا!

به گزارش نما - ایسنا نوشت: محققان انگلیسی برای اولین‌بار روش نوین تشخیص زودهنگام سرطان با استفاده از شناسایی و شمارش سلول‌های جهش یافته را معرفی کردند.

محققان دانشگاه سوانسی انگلستان با تولید اولین نمونه آشکارساز سلول‌های جهش یافته خون موسوم به آشکارساز دود، توانستند احتمال ابتلا به سرطان را تا 10 سال قبل از وقوع علائم اصلی پیش‌بینی کنند.
نمونه اولیه دستگاه تست خون قادر است تا هرگونه جهش در گلبول‌های قرمز خون را پس از چند ساعت تشخیص دهد.
اگرچه نمونه نخست آشکارساز جهش سلولی برای تشخیص سلول‌های مستعد در مری با موفقیت عمل کرد، اما محققان دانشگاه سوانسی امیدوارند تا در مرحله دوم سرطان پانکراس را هم قبل از مشاهده هرگونه علائم مشهود شناسایی کنند.
هزینه انجام تست پیش تشخیص سرطان نسبت به روش‌های رایج ارزان‌تر و با قیمت 35 پوند انجام می‌شود. با این روش سرطان قبل از بروز هرگونه علائم بالینی یعنی زمانی که فرد احساس سلامتی کامل می‌کند قابل تشخیص است.
تشخیص زودهنگام سرطان به افزایش انگیزه بیماران کمک شایانی می‌کند، چرا که در مراحل اولیه که سرطان هنوز گسترش نیافته، برداشت عضو مستعد توسط عمل جراحی با احتمال موفقیت بیشتری همراه است.
پروفسور گارت جنکینز، سرپرست این مطالعه عنوان کرد: دلیل نام‌گذاری تست تشخیص سرطان با دود به این خاطر است که همیشه دود نشان‌دهنده وجود آتش قبل از پیدایش شعله است. بنابراین روش جدید آشکارسازی سلول‌های جهش‌یافته قرمز خون نیز در نوع خود یک روش تشخیص زودهنگام حتی تا 10 سال قبل از بروز علائم بالینی سرطان است.
وی در ادامه افزود: تعداد سلول جهش‌یافته بدن افراد سالم در مقیاس یک در میلیون بسیار اندک است، اما در افراد مستعد سرطان این رقم تا 10 برابر افزایش می‌یابد.

۱۳۹۵/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...