نسخه چاپی

استیضاح وزیر آموزش و پرورش مصلحت نیست

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در كمیسیون آموزش و تحقیقات نیز عرض كرده‌ام كه استیضاح وزیر آموزش و پرورش با توجه به اینكه به اول مهر و زمان بازگشایی مدارس نزدیك می‌شویم، به صلاح نیست.

به گزارش نما به نقل از سایت نواندیش: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز عرض کرده‌ام که استیضاح وزیر آموزش و پرورش با توجه به اینکه به اول مهر و زمان بازگشایی مدارس نزدیک می‌شویم، به صلاح نیست.

محمد قمى با اشاره به این موضوع که سوال و استیضاح حق نمایندگان است، تصریح کرد: الان تعطیلی سه هفته‌ای مجلس را داریم که یک هفته از آن سپری شده و دو هفته دیگر باقیمانده است و به این ترتیب، استیضاح وزیر آموزش و پرورش دقیقاً با بازگشایی مدارس همراه می‌شود و زیبنده نیست.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید برای معلمان و دانش‌آموزان در ماه مهر پیام‌آور انرژی‌زا داشته باشد و نباید شادی آغاز سال تحصیلی جدید را با استیضاح وزیر مربوطه، خدشه‌دار کند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر آغاز کار مدارس، موضوع دیگر این است که دولت ماه‌های پایانی کار خود را در دور اول می‌گذراند و در صورت استیضاح وزیر و حتی برکنار شدن او ، دولت دو ماه سرپرست برای وزارت آموزش و پرورش انتخاب می‌کند و بعد از آن باید برای یک دوره سه الی چهار ماهه وزیر جدید معرفی شود که به نظر می‌رسد روند مناسبی نیست.

وی اظهار کرد: با توجه به استدلال‌هایی که در مجلس مطرح شده است، به نظر می‌رسد که نمایندگان خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این موضوع تجدیدنظر کرده‌اند و حتی برخی از آنها امضایشان را برای استیضاح پس گرفته‌اند.

محمد قمی در ادامه اظهارات خود با اشاره به این موضوع که وزارت آموزش و پرورش باید در مورد مشکلاتی که وجود دارد به دقت به انجام بررسی‌هایی بپردازد، تصریح کرد: برخی مشکلات به وزارت آموزش و پرورش مربوط می‌شود و این وزارتخانه می‌تواند آنها را حل و فصل کند، امّا؛ برخی از مشکلات از حوزه توانایی و اختیارات این وزارتخانه خارج است.

او اضافه کرد: مثلاً؛ کم بودن بودجه آموزش و پرورش و مشکلات معیشتی معلمان، مشکلاتی هستند که وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند آنها را حل کند و باید دولت، مجلس و دیگران مساعدت نمایند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد مشکلات فرهنگیان اظهار کرد: در جلسه‌ای که در کمیسیون آموزش و تحقیقات برگزار شد، مشکلات موجود با حضور وزیر آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد که مشکلاتی که در حوزه اختیارات این وزارتخانه است با مساعدت وزیر مربوطه حل و فصل شود.

وی ادامه داد: لازم است که با مساعدت دولت و مجلس مشکلات معیشتی فرهنگیان، مسائل مربوط به رتبه‌بندی و... برطرف شود که در این زمینه، دولت و مجلس مصمم به حل مشکلات هستند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته، رایزنی‌ها انجام شده است و احتمالاً در آینده نزدیک مطالبات آنها پرداخت می‌شود.

قمی گفت: در رابطه با بازسازی مدارس و تخریب برخی از آنها نیز بحث‌هایی جدی صورت گرفته و قرار است در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت آموزش و پرورش در برنامه ششم گفت: این موضوع بستگی به شرایط اقتصادی دارد و بر این اساس، دولت در زمینه آموزش و پرورش در برنامه ششم اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به این موضوع که برخی از برنامه‌ها بلندپروازانه است و قابلیت اجرایی شدن ندارد، گفت: مجلس و دولت درباره بهبود وضعیت معلمان و به ویژه شرایط معیشتی آنها مصمم هستند و در برنامه ششم به مباحثی مانند بیمه آنها، وضعیت معیشتی‌شان و دیگر مطالبات آنان توجه ویژه می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر برخی مباحث درباره بهبود وضعیت معلمان در کمیسیون تصویب شده است، امّا؛ عملیاتی شدن آنها نیاز به اعتبار دارد و تلاش داریم که به سرعت این برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

قمی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان نیز اظهار کرد: ایجاد این صندوق به خودی خود، اقدام خوبی است و به سودآوری برای معلمان و فرهنگیان منجر می‌شود، امّا؛ ایرادتی نیز به این صندوق وارد شده است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

۱۳۹۵/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...