نسخه چاپی

شركت ایران در نمایشگاه بین‌المللی كتاب مسكو

غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی كتاب مسكو، با همكاری رایزنی فرهنگی كشورمان به معرفی و عرضه جدیدترین آثار فرهنگی پرداخت.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، از 17 شهريورماه با شركت ناشرانی از 37 کشور جهان از جمله چین، بلاروس، کوبا، جمهوری اسلامی ایران و همچنین، کشورهای آسیای میانه، اروپایی و آفریقایی در مجموعه مرکز نمایشگاه‌های روسیه موسوم به ودنخا، برپا شده است.

در اين نمايشگاه مراکز متعدد انتشاراتی از سوی جمهوری اسلامی ایران اعم از مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، بنیاد ایرانشناسی مسکو، مجمع جهانی اهل بیت (ع) با همکاری رایزنی فرهنگي کشورمان شركت كردند.

رونمایی از کتاب «ایران ما» به زبان روسی اثر احمد خاتمی، ريیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی، معرفی صنعت نشر ایران در قالب کتابچه به زبان روسی دربرگیرنده مراکز اطلاع‌رسانی مرتبط مانند خانه کتاب و کتابخانه ملی، جوایز و طرح‌های حمایتی کتاب در عرصه بین‌المللی نظیر برترین (تاپ)، شناساندن اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشر و رونمایی از جدیدترین کتاب‌های ترجمه شده فارسی به روسی از برنامه‌های غرفه ایران در اين نمايشگاه است.

رونمایی از کتاب های «داستان‌های جنگی»، «طنز فارسی در سه دهه اخیر در ایران»، «مروری بر ادبیات ایران و روسیه»، برگزاری روز ایران، رونمایی از ترجمه فارسی کتاب «آرامگاه لنین»، مروری بر ترجمه آثار ادبیات روسی به زبان فارسی، مثنوی معنوی و ادبیات عرفانی، معرفی انجمن ادبی، مرکز زبان فارسی و بنیاد ایران شناسی از ديگر برنامه‌هایی است که در این دوره از نمایشگاه با همکاری رایزنی فرهنگي ايران تدارك ديده شده است.

بنابر اعلام اين خبر، نمایشگاه امسال با عرضه حدود یکصد هزار جلد کتاب از ناشران 37 کشور جهان تا روز يكشنبه، 21 شهریورماه در ودنخا، داير است.

۱۳۹۵/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...