نسخه چاپی

طرح بزرگ تروریستی در تركیه ناكام ماند

مسئولان امنیتی تركیه اعلام كردند كه تلاش برای ترور یكی از مقامات برجسته حزب حاكم و توطئه بزرگ علیه مردم این كشور را ناكام گذاشته‌اند.

به گزارش نما، خبرگزاری دانشجو، به نقل از شبکه اسکای نیوز، این منابع می‌گویند که یک طرح تروریستی برای ترور مهمت مهدی ایکر، معاون رئیس حزب عدالت و توسعه این کشور را ناکام گذاشته‌اند. این طرح قرار بود با استفاده از مقادیر بسیاری مواد منفجره انجام شود که بخشی از آن زیر قبری در نزدیکی محل دفن اعضای خانواده وی کار گذاشته شده‌ بود.



طبق این گزارش، 640 کیلو مواد منفجره در پنج منطقه مختلف در قبرستان واقع در منطقه "بیسیل" و در نزدیکی قبر پدر این مسئول ترکی یافت شده که قرار بود قبل از عید قربان و هنگام حضور ایکر منفجر شوند. او طبق عادت هر ساله، قبل از عید قربان به زیارت قبر پدر و بستگانش می‌رود.



یک مقام امنیتی ترکیه گفت: دستکم 100 تن قرار بود وی را در این زیارت همراهی کنند. سنت دیدار از قبرستان قبل از عید قربان در ترکیه رایج است و به همین دلیل در صورت اجرایی شدن این طرح کشتار عظیمی به راه می‌افتاد.



ترکیه در یک سال اخیر شاهد چندین انفجار خونین بوده که غالبا گروه تروریستی داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفته است.



ایکر پیشتر به منظور درخواست از واشنگن برای تحویل فتح الله گولن که مقامات ترکیه وی را به تلاش برای کودتا در 10 ژوئیه سال جاری متهم می‌کنند، در راس هیاتی به آمریکا سفر کرده بود. وی وزیر سابق کشاورزی ترکیه و یکی از معدود افراد از اقلیت کردها در این کشور به شمار می‌رود که پست برجسته‌ای را در حزب حاکم در دست دارد.

۱۳۹۵/۶/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...