نسخه چاپی

آخرین گزارش اوپك از وضعیت نفتی ایران

تولید نفت ایران در هشتمین ماه سال جاری میلادی ۲۲ هزار و ۳۰۰ بشكه در روز افزایش یافت و قیمت نفت سنگین ایران نیز در این ماه ۵۸ سنت بالا رفت.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام در جدیدترین گزارش ماهانه خود از افزایش 22300 بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در ماه میلادی گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش تولید نفت ایران که در جولای 2016 بالغ بر 3.631 میلیون بشکه در روز اعلام شده بود در ماه اوت به 3.653 میلیون بشکه در روز رسیده است. ایران پس از عربستان و عراق سومین تولید کننده بزرگ اوپک در این ماه بوده است.

عربستان نیز که عامل سقوط قیمت نفت طی سال های اخیر بوده است در ماه اوت تولید نفت خود را 28 هزار بشکه در روز افزایش داده و به 10.605 میلیون بشکه در روز رسانده است.

تولید نفت 14 عضو اوپک در اوت امسال نسبت به ماه قبل از آن 23100 بشکه در روز کاهش داشته و به 33.237 میلیون بشکه در روز رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت نفت سنگین ایران در ماه اوت 58 سنت افزایش داشته و به 42.17 دلار در هر بشکه رسیده است. قیمت نفت سنگین ایران در ماه پیش از آن 41.59 دلار در هر بشکه اعلام شده بود.

متوسط قیمت نفت سنگین ایران در 8 ماهه نخست سال جاری میلادی 36.6 دلار بوده که این رقم از قیمت نفت ایران در مدت مشابه سال قبل حدود 17 دلار کمتر بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در اوت امسال با افزایش 42 سنتی نسبت به ماه قبل از آن به 43.1 دلار در هر بشکه رسیده است.

۱۳۹۵/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...