نسخه چاپی

استقبال مجلس دهم از رویكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: نمایندگان مجلس دهم از ارائه طرح و یا لایحه درباره این رویكرد از سوی دولت استقبال می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر تقی کبیری افزود: اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی، شیمیایی و داروهای روانگردان که رواج بسیاری در جامعه ما دارد و در حال وارد شدن به موج سوم است، باید بیش از گذشته مورد توجه قوای سه گانه و مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون اعتیاد، آسیب های فراوانی به افراد جامعه از جمله خشونت، قتل، جرم، طلاق و غیره وارد کرده است، گفت: آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر برای نابودی نسل جوان کشور و هدر رفتن سرمایه های توسعه است.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتیاد به استعمال مواد مخدر صنعتی و داروهای شیمیایی ویرانگر و خانمان‌سوز است و باید از دغدغه های اصلی دولت و مردم باشد.

کبیری با اشاره به اینکه نهادهای مختلف باید در امر درمان و پیشگیری بیش از گذشته برنامه ها را طراحی و عملیاتی کنند، گفت: امروزه اعتیاد به مواد مخدر شیمیایی تمامی بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره را تحت الشعاع قرار می دهد، البته در سالهای گذشته اقدامات خوبی از جهت برخوردهای سلبی و انتظامی با عاملان تهیه، توزیع و عرضه این مواد و معتادان انجام شده است اما این اقدامات کافی نبوده و باید بیشتر اهداف مبارزه اجتماعی با مواد مخدر به سمت آموزش و آگاهی رسانی به خانواده ها معطوف باشد.

وی خطاب به خانواده ها گفت: خانواده ها باید هوشیار و آگاه باشند تا افرادی که در محیط خانه و کار، مواد مخدر مصرف می کنند، را به مراکز درمان برای پاک شدن معرفی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه مراکز مشاوره در سراسر کشور توسعه یافته و وظیفه خود را به درستی انجام می دهند، تصریح کرد: لازم است ، اگر خانواده ای با معضل مصرف مواد مخدر مواجه شد، حتما به مرکز مشاوره مراجعه کرده و تحت آموزش قرار گیرد تا بتواند از راه اصولی، فرد معتاده شده را از منجلاب اعتیاد نجات دهد.

کبیری خاطرنشان کرد: همچنین مردم کشورمان باید به این آگاهی برسند که اگر چنین مسئله ناگواری (اعتیاد) رخ داد، عواملی را که زمینه ساز این معضل بوده اند را شناسایی و از افزایش آن جلوگیری کنند.

وی به مردم اطمینان داد که مجلس دهم از هیچ کوششی در رابطه با مبارزه اجتماعی با مواد مخدر دریغ نمی کند و از راه تدوین و نظارت بر پیشگیری و کنترل این معضل خانمان‌سوز وارد می شود.

۱۳۹۵/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...