نسخه چاپی

تدابیر ایران برای كسب درآمد «گردشگری حلال»

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینكه تلاش می‌كنیم صنعت گردشگری در اختیار فرهنگ، اقتصاد و تعامل با دنیا براساس مفاهیم انقلاب اسلامی گسترش یابد، گفت: ایران از درآمد كسب ۱۵۰ میلیارد دلاری «گردشگری حلال» خیلی عقب است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: مرتضی رحمانی موحد در مراسم تجلیل از فعالان و داوران سومین جشنواره ملی مشارکت گردشگری با محوریت «گردشگری حلال» اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی توانسته در در این سه سال به دستاوردهای نائل شود و در جشنواره شهید رجایی نیز از طرف دولت مورد تقدیر قرار گرفت، بنابراین در بحث راهنمایی، پشتیبانی، ویزا، فرودگاه‌ها و ... در این زنجیره گردشگری باعث سربلندی شدیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: دومین توفیق نیز برگزاری سومین جشنواره ملی مشارکت گردشگری با محوریت «گردشگری حلال» بود که بار مسئولیت را برایمان سنگین کرد زیرا این جشنواره بستری است تا گردشگری مسئولانه را ترویج کنیم و فعلاً از منظر عکس، فیلم و سفرنامه نویسی شروع کردیم کما اینکه می‌تواند در جشنواره‌‌های دیگر این حوزه‌ها گسترش یابد.

رحمانی موحد تصریح کرد: این جشنواره محصول کار جمعی بود، و تلاش می‌کنیم صنعت گردشگری در اختیار فرهنگ، اقتصاد و تعامل با دنیا براساس مفاهیم انقلاب اسلامی گسترش یابد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های جشنواره در حوزه گردشگری حلال بود، در کشوری که همه شاخص‌های آن بر محور حلال است، در کشورهای که مسلمان نیستند می‌توانند بر ظرفیت حلال تکیه کنند حال سوال پیش می‌آید در ایران چرا؟ در حالیکه براساس تحقیقات دریافتیم ما در این حوزه خیلی عقب هستیم، و این در حالی است که گردش مالی نشان حلال در دنیا بالغ بر 150 تا 180 میلیارد دلار است، بنابراین درصدد هستیم کارگاه‌ها و نشست‌های بیشتری دراین باره برگزار کنیم تا هماهنگی لازم صورت پذیرد.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه بخش مهمی از این جشنواره براساس ظرفیت گردشگری حلال و غیره ... بود، که مورد داوری‌ها قرار گرفت وبرای این جشنواره بیش از 6 هزار اثر دریافت کرده بودیم که نشان از رشد 151 درصد اثر نسبت به سال گذشته بود، عنوان کرد:‌ اختتامیه این جشنواره نیز به خوبی صورت پذیرفت، دانشجویان گردشگری نیز در فضای مجازی فعالیت‌های بسیار جالبی داشتند. به هر حال این جشنواره به عنوان یک نهاد وضعیت تکامل خود را طی می‌کند و مسلماً ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به اقدامات صندوق کارآفرینی امید برای مشارکت کنندگان این جشنواره از رسانه‌های که در انتشار اخبار این جشنواره فعال تقدیر کرد، عنوان کرد.

۱۳۹۵/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...