نسخه چاپی

جزئیات دیدار لاریجانی با سفیر هلند

رئیس مجلس شورای اسلامی حمله آمریكایی ها به ارتش سوریه را محكوم كرد وگفت: حمله آمریكا به ارتش سوریه ناقض آتش بس بود و عملاً موجب تقویت موضع گروه های تروریستی شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، خانم سوزانا ترستال سفیر هلند در تهران بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۹ شهریور ۹۵ با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
علی لاریجانی در ابتدای این دیدار ابراز امیدواری کرد و گفت: در دوره ماموریت سفیر جدید هلند در تهران شاهد تقویت و گسترش روابط ایران و هلند در زمینه های مختلف باشیم چراکه یکی از موضوعات مهم برای توسعه همکاری های فیمابین را موضوع آب است، در حقیقت کم آبی در ایران موضوع مهمی است و جمهوری اسلامی ایران از همکاری با هلند و استفاده از تجربیات آن برای رفع این معضل استقبال می کند.

وی تبادل هیات های علمی، انرژی، مبارزه با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر را از زمینه های مستعد همکاری میان دو کشور برشمرد و افزود: منافع مشترکی میان ایران و اروپا وجود دارد که استفاده بهینه از آنها توسعه همکاری های فیمابین را می طلبد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط خود با پارلمان هلند استقبال می کند، تصریح کرد: پارلمان جدید ایران چند ماه است شکل گرفته و در آینده نزدیک شاهد تشکیل گروه های دوستی پارلمانی در مجلس شورای اسلامی خواهیم بود، همچنین امیدواریم با استفاده از ظرفیت های این گروه ها شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط فیمابین باشیم.

لاریجانی در ادامه با یادآوری بدعهدی آمریکا و کشورهای مذاکره کننده با ایران در اجرای تعهداتشان، تاکید کرد: به گواهی آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به تمامی تعهدات خود که در برجام مندرج است، عمل کرده، اما متاسفانه کشورهای غربی هنوز از اجرای کامل تعهدات خود سرباز می زنند و مانع تراشی می کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به بحران یمن، کشتار افراد بیگناه در بمباران های عربستان سعودی را محکوم کرد و گفت: در طی یک سال و چند ماه گذشته شاهد حجم گسترده کشتار افراد بیگناه در یمن بوده ایم و به نظر می رسد پول سعودی ها باعث شده تا کشورهای غربی در این خصوص موضعی نداشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به دنبال مبارزه موثر با تروریسم و حل بحران های منطقه باشیم، باید ضمن پرهیز از نظامی گری به وسیله گفت و گوی سیاسی به راه حل رسید و برای مبارزه با ریشه های فرهنگی و فکری تروریسم چاره ای اندیشید.

لاریجانی در پایان حمله آمریکایی ها به ارتش سوریه را محکوم کرد و افزود: حمله آمریکا به ارتش سوریه ناقض آتش بس بود و عملاً موجب تقویت موضع گروه های تروریستی شد.

سوزانا ترستال: هلند همکاری فعالی با ائتلاف مبارزه با داعش دارد

خانم سوزانا ترستال سفیر هلند در تهران نیز در این دیدار، یادآور شد: طی سال های قبل هیات های اقتصادی و سیاسی مختلفی میان دو کشور تبادل شده اند و ما مشتاقانه از تداوم تبادل این هیات ها در آینده استقبال می کنیم.

وی افزود: یکی از وزرای دولت هلند در صدر یک هیات اقتصادی به زودی به ایران سفر خواهد کرد تا زمینه های مستعد همکاری های فیمابین را بسنجیم و روابط اقتصادی دو کشور را در زمینه های مورد علاقه دو طرف تقویت کنیم.

سوزانا ترستال سفیر هلند در تهران در همین زمینه تصریح کرد: در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی، کشاورزی، انرژی های نوین و گاز از جمله موضوعات مورد علاقه هلند هستند.

وی افزود: علاوه بر زمینه های اقتصادی، بحث تبادل هیات های علمی و آکادمیک یکی دیگر از سرفصل های مهم همکاری های دو کشور است.

سوزانا ترستال در ادامه با یادآوری نگرانی دولت هلند درخصوص گسترش تروریسم در منطقه، گفت: هلند ضمن اینکه بسیار متاسف است که تعدادی از اتباعش به عضویت داعش درآمده اند، همکاری فعالی با ائتلاف مبارزه با داعش دارد.

۱۳۹۵/۶/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...