نسخه چاپی

در دیدار كری و لاوروف چه گذشت؟

وزیر خارجه آمریكا پس از دیدارش با همتای روسی خود در نیویورك تأكید كرد كه حل اختلافات درباره بحران سوریه شاهد پیشرفت بسیار اندكی بوده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: وزیر خارجه آمریکا پس از دیدارش با همتای روسی خود در نیویورک تأکید کرد که حل اختلافات درباره بحران سوریه شاهد پیشرفت بسیار اندکی بوده است.

به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، جان کری، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: من با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار کردم. ما پیشرفت بسیار کمی حاصل کردیم و در حال ارزیابی برخی افکار مشترک و سازنده هستیم.

در عین حال لاوروف در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: حفظ توافق‌نامه نهم سپتامبر با کری در ژنو درباره آتش‌بس سوریه مسئله‌ای اساسی و مهم است.

گروه بین المللی "حامیان سوریه" روز پنجشنبه در تمدید آتش‌بس در این کشور شکست خورد.

لاوروف و کری نهم سپتامبر به توافقی درباره آتش‌بس در سوریه دست یافتند.

کری صراحتا از شکست صحبت نکرد اما ناامیدی و بدبینی‌اش را نسبت به ازسرگیری مذاکرات سیاسی درباره سوریه پنهان نکرد.

لاوروف روز جمعه گفت: بدون از بین بردن داعش و دیگر گروه‌های تروریستی از بین بردن داعش ممکن نیست. سرکوب داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی تنها راه برای حل بحران سوریه و اوضاع انسانی "تأسف بار" در این کشور است. این مسئله کلید تقویت و تثبیت آتش‌بس و تحقق آشتی ملی است.

وی گفت: سهل انگاری درباره آغاز مذاکرات صلح سوریه بدون پیش شرط جایز نیست. از بین بردن روند سیاسی از سوی برخی نمایندگان مخالفان در خارج و بی توجهی حامیانشان تأثیر منفی بر چهره سازمان ملل می‌گذارد.

لاوروف گفت: برآوردن خواسته سازمان ملل درباره جدا کردن مخالفان میانه‌روی سوری از تروریست‌ها مسئله بسیار بااهمیتی است. مخالفت با این مسئله در شرایط کنونی شک و شبهه را درباره تلاش برخی برای نجات جبهه النصره تقویت می‌کند. این مسئله نشان می‌دهد که طرح تغییر نظام در سوریه همچنان پابرجاست.

۱۳۹۵/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...