نسخه چاپی

اظهارنظر جدید "خالد مشعل" درباره ایران

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره موضع این جنبش در قبال ایران و روابطش با این كشور تصریح كرد، حماس تلاش كرد این روابط را با براساس توازن در بین ضروریات و اصول خود مدیریت كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اعلام کرد که این جنبش قصد دارد انتخابات داخلی خود برای انتخاب رئیس دفتر سیاسی جدید را برگزار کند و «وی رئیس سابق دفتر سیاسی حماس خواهد شد و رئیس جدید دفتر سیاسی سال آینده انتخاب خواهد شد.»

خالد مشعل،‌ رئیس دفتر سیاسی حماس در نشستی با مرکز پژوهش‌ها و مطالعات "الجزیره" که جمعی از شخصیت‌های برجسته دیگر نیز حضور داشتند، خاطرنشان کرد، انتخابات برای انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی حماس سال ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد و در این انتخابات اعضای جدید دفتر سیاسی حماس هم انتخاب خواهند شد.

مشعل (۶۰ ساله) از سال ۱۹۹۶ ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس را بر عهده دارد و در سال ۲۰۱۲ با برگزاری انتخابات داخلی حماس، بار دیگر به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش انتخاب شد.

بر اساس آیین نامه داخلی جنبش حماس، خالد مشعل پس از ۲۰ سال ریاست دفتر سیاسی، دیگر نمی‌تواند برای دوره‌ای دیگر به عنوان رئیس این دفتر انتخاب شود. مشعل خود نیز با اشاره به این مساله تاکید کرد: «عرصه را برای جوان‌ترها باز خواهم کرد و یک رهبر باید در اوج قدرت از سمتش کناره گیری کند.»

۱۳۹۵/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...