نسخه چاپی

6.4 میلیون نفر در ایران جمعیت سالمند‌ هستند

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كرمان گفت: 6 میلیون و 400 هزار نفر در ایران جزو جمعیت سالمند‌ محسوب می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از فارس از کرمان، سیروس سالاری صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان به مناسبت هفته سالمند اظهار داشت: در حال حاضر هشت درصد از جمعیت دنیا از جمله ایران جزو جمعیت سالمندی هستند.

وی بیان داشت: 6 میلیون و 400 هزار نفر در ایران براساس تعریف سالمندی یعنی افراد بالای 60 سال جزو جمعیت سالمندان محسوب می‌شوند.

سالاری عنوان کرد: سالمندان به لحاظ درصد جمعیتی و همچنین تجربه‌های گرانبهایی که در اختیار دارند و باید به نسل جوان منتقل شود، مورد اهمیت هستند.

وی با اشاره به احتیاجات و مراقبت‌های خاص دوره سالمندی ابراز داشت: مناسب‌سازی مکان‌ها از جمله مواردی است که باید برای دوره سالمندی مدنظر قرار داشته باشد.

سالاری گفت: براساس پیش‌بینی صورت گرفته در دنیا، روند کنونی رشد سالمندی موجب می‌شود تا 10 سال آینده جمعیت سالمندی دنیا به دو برابر افزایش یابد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: مناسب‌سازی فضا برای سالمندان کاری است که باید از سوی همه ادارات و نهادها صورت گیرد.

منصوره صافی‌زاده مدیرکل گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این دیدار اظهار داشت: با ابلاغ سیاست‌های افزایش جمعیت از سوی مقام معظم رهبری از دو سال گذشته شاهد افزایش فرزندآوری هستیم و در حال حاضر متوسط فرزندآوری هر خانواده از 1.8 درصد به 2.1 درصد افزایش یافته است.

صافی‌زاده با اشاره به اینکه تک‌ فرزندی رو به کاهش است، گفت: تکریم سالمند از موارد مهمی است که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید شده و مدنظر قرار دارد.

به گزارش فارس، چهارم تا 10 مهر ماه به عنوان هفته سالمند نامگذاری شده و شعار امسال «نه علیه هرگونه تبعیض سنی» است.

۱۳۹۵/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...