نسخه چاپی

دشمن می‌خواهد ارتباطات ملت ایران و عراق را با سست كردن اعتقادات تضعیف كند

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك با بیان اینكه جنگ امروز دشمنان و توطئه گران، عقیدتی و فرهنگی است، گفت:دشمن می‌خواهد ارتباطات فرهنگی ملت ایران و عراق را با سست كردن اعتقادات تضعیف كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک روز دوشنبه 12 مهرماه با راجح الموسوی سفیر کشور عراق در تهران دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، همکاری های بین المللی و منطقه ای و آخرین تحولات به بحث و تبادل نظر پرداخت.

دکتر ولایتی در این دیدار با اشاره به سوابق تاریخی و دلایل متنوع ارتباط و اتصال عمیق دو ملت ایران و عراق گفت: دین، تاریخ و فرهنگ مشترک از جمله دلایل ارتباطات عمیق دو کشور است که موجب تبادل و برقرای ارتباطات مستحکم گردیده و دشمن می خواهد این ارتباطات مهم و قوی را با سست کردن اعتقادات مردم تضعیف کند و جنگ امروز دشمنان و توطئه گران، عقیدتی و فرهنگی است.

دکتر ولایتی تصریح کرد:مردم ایران و عراق محبین و پیروان اهل بیت (ع) هستند و با وجود چنین اشتراکات قوی در میان دو ملت، بی تردید پیروز خواهند بود و در مبارزه با دشمنان به موفقیت دست خواهند یافت.

سفیر عراق در ایران هم با ابراز خرسندی از دیدار با دکتر ولایتی، روابط کنونی دو کشور را یک فرصت تاریخی دانست و با اشاره به جایگاه مرجعیت در دو کشور که بسیار ارزشمند ، حائز اهمیت و تاثیر گذار است گفت: راز اقتدار ملت ما تمسک به اسلام و تبعیت از مرجعیت است.

وی با اشاره به دیدارش با نماینده سازمان ملل اظهار داشت: من در این دیدار به او گفتم که سازمان ملل یک تشکر به ایران مدیون است، چون اگر ایران و ایستادگی آنان در برابر داعش نبود، نه تنها عراق، بلکه کل منطقه از دست رفته بود.

۱۳۹۵/۷/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...