نسخه چاپی

لفاظی موشه یعلون خطاب به آمریكا؛

تحریك آمریكا برای حمله نظامی به ایران

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای كه برای روزنامه لس‌آنجلس تایمز نوشته است از آمریكا برای مقابله با آنچه تهدید ایران نامید كمك خواست.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اینترنتی "الگماینر" به انتشار مقاله "موشه یعلون،" وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی، در روزنامه لس‌آنجلس تایمز پرداخت. یعلون در این مقاله در اضهاراتی مضحک مدعی شد کشورهای جهان باید خطری را که از سوی ایران متوجه جامعه بین الملل است جدی بگیرند. وی همچنین مدعی شد باید ایران را از بهره‌برداری از توافق هسته‌ای باز داشت و نقشه راه سیاسی جدیدی برای خاورمیانه ترسیم کرد.

یعلون در بخش دیگری از این مقاله بی‌پایه و اساس نوشت: مقامات سیاسی آمریکا در هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه باید به جای مبارزه با داعش، متوقف کردن تهدیدات امنیتی از سوی ایران را در دستور کار خود قرار دهند.

این مقام پیشین صهیونیست مدعی شد ایران بیش از هر گروه تروریستی در جهان برای منافع غرب تهدید به حساب می‌آید.

یعلون مدعی شد: با امضای توافق هسته‌ای در ژوئیه سال گذشته، ایران به بیشتر از آنچه پیش از این از دست داده بود، رسید. ایران در ازای به تعویق انداختن برنامه تسلیحات هسته‌ای، به لغو بسیاری از تحریم‌های اقتصادی دست یافت، از انزوای سیاسی خارج شد و سخت‌گیری‌ها درمورد آزمایش موشک‌های بالستیک این کشور نیز از بین رفت.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: کشورهای عضو گروه 1+5 در مورد وحشت از کنار رفتن ایران از روند مذاکرات صلح اغراق کردند و یک بهانه خوب به دست آنها (ایرانی‌ها) دادند تا از شکاف‌های موجود در توافق هسته‌ای به سود خود بهره ببرند. تهران از این شرایط برای وسعت دادن به نفوذ خود در منطقه استفاده کرد و با علم به این موضوع که دیگر گزینه نظامی پیش روی آمریکایی‌ها نیست، ترسی از واکنش غرب ندارند.

یعلون که خود عامل کشتار هزاران فلسطینی در اراضی اشغالی و نوار غزه است برای مردم سوریه اشک تمساح ریخت و مدعی شد: رفتار سرکش ایران موجب شد درگیری داخلی سوریه به یک بحران فراگیر تبدیل شود و تعداد زیادی از مردم این کشور جان خود را از دست بدهند. اگر ایران از گروه‌های شیعه و دولت "بشار اسد" حمایت نمی‌کرد و تجهیزات نظامی در اختیار آنها قرار نمی‌داد، این کشتار گسترده اتفاق نمی‌افتاد. حمایت ایران از حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن نیز در راستای ناامن کردن منطقه خاورمیانه صورت گرفته است. ایران به دنبال تقویت نیروهای شبه نظامی در همسایگی اسرائیل است تا به هر نحوی که شده به تل‌آویو ضربه وارد کند. حالا تحریم‌های 14 ساله که ایران را از انجام بسیاری امور مداخله‌جویانه و نظامی در منطقه بازمی‌داشت برچیده شده است و جامعه بین الملل خود را در بدترین موقعیت ممکن دربرابر ایران و یا بازدارندگی این کشور برای دستیابی به سلاح اتمی قرار داده است.

یعلون در پایان این مقاله ادعا کرد: امروز اسرائیل و کشورهای عربی دارای منافع و دیدگاه مشترکی هستند. ما و کشورهای عربی به خوبی می‌دانیم ایران دشمن مشترک همه ما است و برای مقابله با تهدیدات این کشور در یک مسیر قدم برمی‌داریم. ما فقط نقش رهبری را که سابق بر این از سوی آمریکا، دوست و متحد قدیمی‌مان، ایفا می‌شد از دست داده‌ایم. "باراک اوباما" و یا جانشین وی در دور بعد ریاست جمهوری آمریکا باید به جای مقابله با داعش، مقابله با تهدیدات ایران را در اولویت‌ کاری خود قرار دهد.

۱۳۹۵/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...