نسخه چاپی

حداد عادل:فشار اقتصادی حربه دشمن برای دور كردن ایران از آرمان‌های انقلاب است

مشاور عالی‌ مقام معظم رهبری با تأكید بر اینكه هنوز تحریم‌ها پا برجا هستند و فشار اقتصادی حربه دشمن برای دور كردن ایران از آرمان‌های انقلاب است، خاطرنشان كرد: دیروز فقط ما دلواپس بودیم اما امروز همه دلواپس هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس از مشهد، غلامعلی حداد عادل در اختتامیه نمایشگاه مهر درخشان با عنوان اقتصاد و فرهنگ، اقدام عمل که امشب در مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس برگزار شد، با اشاره به حدیث سلسلة الذهب، گفت: این حدیث به معنای این است که توحید بدون ولایت محقق نمی‌شود بلکه زمانی محقق می‌شود که حکومت صالح به دست ولی خدا در جامعه برقرار شود و اگر ولایت امام و اولیای خدا شرط توحید است انقلاب اسلامی زنده کننده ولایت است و ولی‌فقیه به‌عنوان پرتویی از ولایت چراغ دین را روشن کرده است.

وی با تأکید بر اینکه زائران باید بدانند آستان قدس و انقلاب در منظومه و مجموعه امکانات کشور از هم جدایی ندارند، افزود: باید آستان قدس رضوی در خدمت انقلاب و انقلاب هم در خدمت آستان قدس باشد.

مشاور عالی‌مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه این دو مفهوم جدایی ندارند، تصریح کرد: اکنون با برگزاری این نمایشگاه با تشخیص درست تولیت آستان قدس و مدیریت جوانان بخش کوچکی از ظرفیت آستان قدس رضوی در خدمت شعار سال قرار گرفت که حرکت بزرگی شد.

آستان قدس مدرسه بزرگ ملی است

حداد عادل تأکید کرد:‌ در طول انقلاب هیچ ظرفیت فرهنگی، مردمی و دینی دیگری بالاتر از آستان قدس وجود نداشته است.

وی افزود: آستان قدس مدرسه بزرگ ملی است و باید طوری برنامه‌ریزی کرد که 27 میلیون زائر در طول سال پس از بازگشت یک مسلمان ایرانی ـ اسلامی بهتری در خدمت به انقلاب، خود و ایران اسلامی باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دشمنان امروز می‌خواهند جنگ اقتصادی راه بیندازند و تحریم‌ها و انرژی هسته‌ای دروغ و بهانه‌‌ای برای فشار اقتصادی به ایران بود، گفت: دشمن می‌خواهد مردم را به‌سوی کشورهای غربی متمایل و از انقلاب دور کند، هدف دشمن این است که بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب که مردم است را بگیرد و خود نیز به این امر اذعان دارند.

حداد عادل به بیانات مقام معظم رهبری درباره لزوم مقاومت مردم اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در هیچ امری به‌اندازه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اهتمام ندارند و در طول مهروموم‌های گذشته و تحریم‌ها و مذاکره و برجام راجع به هیچ موضوعی به‌اندازه اقتصاد مقاومتی سفارش نکردند و دغدغه ندارند و اینکه عنوان اقدام و عمل به سال جاری دادند به معنی نگرانی دراین‌باره است که مسأله فقط به سخنرانی ختم نشود.

وی نمایشگاه 55 روزه مهر درخشان را از جنس اقدام و عمل دانست و تصریح کرد: این نمایشگاه مصداق الگوسازی، فرهنگ‌سازی و مدل‌سازی است و با بهره‌گیری از حضور زوار بهترین استفاده را از فضای مرده‌ای که قبلاً زیر این خیابان بود و به دلیل ورودی ناشناخته آن موردتوجه نبود، انجام دادند و کاری کردند که 500 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بر لزوم ادامه این مسیر تأکید کرد و ادامه داد: این اختتامیه به معنی پایان این حرکت نیست بلکه به معنای تأیید و تجدید پیمان با مقام معظم رهبری برای ادامه آن در آینده است که باید در ابعاد بزرگ‌تر ایجاد شود.

حداد عادل بابیان اینکه باید بازار ایرانی ایجاد کنیم، گفت: باید شعار «خانواده ایرانی، کالای ایرانی» را مطرح و تابلویی درست کنیم از ضریح مقدس که عنوان مهر درخشان بر پیشانی آن بدرخشد و این شعار را بر بالای آن بنویسیم، چراکه ثواب این کار به علت بصیرت آفرینی آن زیاد است.

وی با تأکید بر علاقه مردم به کشور و وطنشان و فرهنگ‌سازی در این زمینه افزود: آن شبی که حق بهداد سلیمی، وزنه‌بردار عزیز کشورمان را با ناداوری خوردند هزاران نفر از مردم این کشور گریه کردند چراکه مردم ما به سرافرازی و استقلال کشورشان علاقه‌مندند و ما باید این مسأله را قدر بدانیم.

مشاور عالی‌مقام معظم رهبری بر لزوم مدیریت این امر تأکید کرد و گفت: باید کاری کنیم که تولیدکننده تقویت و مصرف‌کننده هدایت شود، جلوی قاچاق را بگیریم چراکه ریشه تولید را می‌سوزاند و باید شریک دزد و یار قافله را از نظام اداری در امر قاچاق شناسایی و بیرون کنیم.

رسانه ملی فکر نکند نمی‌شود کالای ایرانی را بدون دریافت پول تبلیغ کند

حداد عادل خطاب به رسانه ملی افزود: رسانه ملی فکر نکند نمی‌شود کالای ایرانی را بدون دریافت پول تبلیغ کند؛ معیارهای 30 سال پیش کارساز نیست که کالای ایرانی را باید در صورتی تبلیغ کرد که پولش پرداخت‌شده باشد، کار از این موضوعات گذشته و اگر تلاش نکنیم دشمن دررسیدن به اهدافش موفق می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم به میدان آوردن همه امکانات در حمایت از اقتصاد ملی، تصریح کرد: نگونیم جنس ایرانی به درد نمی‌خورد چراکه این اهانت به ملت ایران است و هرچند ممکن است کیفیت کالا پایین‌تر باشد ولی چه باید کرد، آیا باید تا ابد خارجی بخریم؟

این فعال فرهنگی یکی از راه‌های حمایت از تولید داخل را بالا رفتن فروش و سرمایه‌گذاری در کارخانه‌ها داخلی دانست و گفت: باید در تولید تحول ایجاد کرد و این امر با نخریدن کالای داخلی محقق نمی‌شود.

حداد عادل به خاطره خود از سفر به هند در 43 سال پیش اشاره کرد و افزود: در آن سال استفاده هند از کالای داخلی حتی صابون برای من معنادار بود و کار درستی بود چراکه باید کالای خود را مصرف می‌کردند تا بتوانند روی پای خود بایستند و اینکه امروز اقتصاد هند به این میزان پیشرفت رسیده است ثمره آن اقدامات است.

وی با تأکید بر اینکه تولیدکننده باید منصف باشد و پیوسته نقص کالای خود را برطرف کند، ادامه داد: یکی از کارهای فرهنگی برای استفاده از کالای ایرانی استفاده نکردن از الفاظ خارجی؛ گزارشی از این نمایشگاه خواندم که از لغات خارجی استفاده کرده بود درحالی‌که معتقدم کسی که از واژه‌های خارجی استفاده می‌کند در ذهن خود استفاده از کالای خارجی را در نظر دارد.

لزوم حفظ و حراست از زبان فارسی

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بازارهای عرضه ایرانی را درست می‌کنید باید از لغات ایرانی هم استفاده کنید و رهبری اگر اقتصاد مقاومتی را توصیه می‌کند حفظ زبان فارسی را هم توصیه می‌کنند.

حداد عادل با اشاره به اینکه همه نقاط ایران باید به اقتصاد مقاومتی کمک کند، تصریح کرد: مخصوصاً مشهد با 27 میلیون زائر در سال نباید میدان و مرکز گسترده فروش محصولات خارجی باشد و سرمایه جمعیت زائر متدین را به سمت دشمنان انقلاب سرازیر کند.

وی با تأکید بر اینکه هنوز تحریم‌ها ادامه دارد خاطرنشان کرد: وقتی می‌گویند روابط بانکی اصلاح‌نشده یعنی نمی‌شود کار انجام داد و دیروز فقط ما دلواپس بودیم اما امروز همه دلواپسند و در ماهواره‌ها به تحریم کمک و با تبلیغ کالای خارجی ارز را هم از کشور خارج می‌کنند و حتی خیالاتی بالاتر از این‌ها دارند.

مشاور عالی‌مقام معظم رهبری به‌ پیش‌شرط‌های وزیر اقتصاد آلمان در توسعه روابط تجاری با ایران اشاره کرد و ادامه داد: اینکه وزیر اقتصاد آلمان برای همکاری با ایران شرط گذاشته که ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد و از آرمان خود مبنی بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین دست بکشد مشخص می‌کند که این‌ها می‌خواهند با فشار اقتصادی ما را از آرمان‌های خود دور کنند.

انتظار واکنش محکم‌تری از وزارت امور خارجه در قبال وزیر اقتصاد آلمان داشتیم

حداد عادل با انتقاد از واکنش کم‌رنگ وزارت امور خارجه در قبال این موضوع تصریح کرد: انتظار داشتیم واکنش محکم‌تری نسبت به این موضوع نشان داده شود اما همان‌طور که دیدید وزیر اقتصاد آلمان هم به ایران آمد و قراردادهایش را امضا کرد.

وی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی اگر خوب مدیریت شود با حضور مردم متدین، باهوش و مبتکر می‌توان جلوی این قبیل توطئه‌ها و دور کردن ما از آرمان‌هایمان را گرفت.

۱۳۹۵/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...