نسخه چاپی

افزایش 11 ساعته درس تربیت بدنی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اضافه شدن 11 ساعت به ساعات درس تربیت بدنی در جدول برنامه درسی متوسطه گفت: امسال دانش آموزان در 8000 رشته كانون در طرح كانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای حضور پیدا می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اضافه شدن 11 ساعت به ساعات درس تربیت بدنی در جدول برنامه درسی متوسطه گفت: امسال دانش آموزان در 8000 رشته کانون در طرح کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای حضور پیدا می‌کنند.

مهرزاد حمیدی با بیان اینکه امسال در جریان تصویب جدول برنامه درسی متوسطه دوم، 11 ساعت به ساعات درس تربیت بدنی، بهداشت و سلامت افزوده شده است اظهار کرد: در راس برنامه ریزی‌ها مدرسه محوری را مدنظر داریم و قصد داریم ورزش را به کف حیاط مدرسه ببریم.

وی افزود: در کنار آن مشارکت جویی، اخلاق محوری و ارتقای کیفیت را نیز دنبال می‌کنیم و فعالیت‌هایی به منظور افزایش نشاط در مدارس را در دست اجرا داریم، هرچند مدارس به تنهایی برای تامین نیاز دانش آموزان کفایت نمی‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز با مقوله کم تحرکی نوجوانان و جوانان روبرو هستیم و 9 درصد جامعه دانش آموزی گرفتار اضافه وزن هستند ادامه داد: همچنین با چاقی 11 درصدی دانش آموزان مواجهیم. با افزایش نشاط و ایجاد جذابیت برای ورزش در مدارس و طرح ریزی فعالیت‌هایی چون المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، زنگ نرمش صبحگاهی در مدارس و حیاط پویا درصدد نهادینه کردن ورزش و کمک به ارتقای سلامت دانش آموزان هستیم.

حمیدی ادامه داد: حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در تمام مقاطع تحصیلی در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای شرکت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود امسال شاهد افزایش حضور دانش آموزان در این طرح باشیم.

وی به فعالیت 1920 مدرسه تخصصی ورزش نیز اشاره کرد و گفت: افزود: در این میان امسال کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای و کانون های ورزشی برون مدرسه‌ای پذیرای دانش آموزان هستند و در 8000 رشته کانون ایجاد شده شرکت می‌کنند. شیفت دوم مدارس به این منظور اختصاص داده شده است و معلمان متخصص به تربیت دانش آموزان مستعد مشغول می‌شوند.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، در سال تحصیلی سه هزار معلم تربیت بدنی در مدارس کار خود را از ابتدای مهرماه آغاز کرده‌اند. تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در آموزش و پرورش در سه سال اخیر در اولویت فعالیت‌های عمرانی قرار دارد، در حال حاضر سه هزار فضای ورزشی در سطح کشور مورد استفاده قرار گرفته است و 800 پروژه ورزشی نیمه کار دیگر باقی مانده است.

۱۳۹۵/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...