نسخه چاپی

اوباما بازگشت حس لامسه به یك معلول را آزمایش كرد

عکس خبري -اوباما بازگشت حس لامسه به يک معلول را آزمايش کرد

باراك اوباما،رئیس جمهوری آمریكا با حضور در دانشگاه دانشگاه پیتسبورگ شخصا بازگشت حس لامسه به یك فرد معلول با استفاده از كاشت تراشه در مغز و بازوی روباتیك را آزمایش كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ محققان دانشگاه و مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ با هم همکاری کرده و الکترودهای کوچکتر از یک دانه ماسه را در قشر حسی مغز این مرد به نام ناتان کوپلند کاشته‌اند. این الکترودها، سیگنال‌ها را از بازوی رباتیک که تحت کنترل مغز بود، دریافت می‌کردند. زمانی که یکی از محققان با انگشت روی پروتز فشار وارد کرد، مرد معلول این فشار را در انگشتان معلول خود احساس کرد که بطور موثری نخاع آسیب‌دیده وی را دور زده بود. باراک اوباما در آزمایش این فناوری پزشکی با این مرد معلول دست داد و تجربه خود را خارق‌العاده توصیف کرد.



رئیس جمهوری آمریکا درباره تجربه خود گفت: زمانی که دست ناتان را فشار می‌دادم یا بازویش تکان می‌خورد احساس می‌کردم که او این مسئله را به خوبی حس می‌کند و واکنش متقابلی نشان می‌دهد. «کوپلند» بیش از یک دهه قبل با از دست دادن کنترل خودروی خود در یک شب بارانی، به تتراپلژی یا فلج چهار اندام دچار شد. وی تنها قادر است تا حدی شانه‌های خود را حرکت دهد.



این مرد آمریکایی پنج سال پیش برای این تحقیقات داوطلب شد تا تحت نظر تیمی از جراحان، مهندسان پزشکی زیستی و متخصصان پزشکی احیا به آزمایش فناوری جدیدی بپردازد که آن‌ها امیدوار بودند بتواند به معلول در تجربه حس لامسه کمک کند.

«کوپلند» اکنون می‌گوید که می‌تواند فشار را روی تک تک انگشتانش حس کند. پیش از این هیچ بازوی رباتیکی قادر نبود به کاربران معلولش تجربه احساس طبیعی لمس را ارائه کند. با اینکه فناوری‌های پیشین با تحریک برقی اعصاب معلولان به آن‌ها اجازه می‌داد تا بهتر بتوانند اندام مصنوعی را کنترل کنند، اما این حس هیچگاه طبیعی نبوده است.

۱۳۹۵/۷/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...