نسخه چاپی

راه اعزام پزشكان ایرانی را به صنعا بسته اند

محمد رئیس‌زاده گفت: امروز مردم یمن به شدت در مضیقه دارویی و تجهیزات پزشكی و نیروی انسانی متخصص در حوزه بهداشتی و درمانی هستند و صدای آنها به هیچ كجا نمی رسد.

به گزارش نما به نقل از میزان، در خصوص چگونگی تصمیم این سازمان برای کمک رسانی به مردم جنگ زده یمن، با بیان اینکه جنایت های حکومت آل سعود در یمن، روی تمام رژیم های سفاک در طول تاریخ را سفید کرده است گفت: امروز حتی هیچ راهی برای اعزام پزشکان به یمن و یا پذیرش مجروحان این کشور از سوی ایران وجود ندارد.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی به همراه تمامی جامعه پزشکی کشور، وزارت بهداشت و هلال احمر، برای کمک به مردم مظلوم یمن، پذیرش مجروحان آنها و اعزام پزشک و بهیار و پرستار به آنجا آمادگی کامل دارد و برای انجام این کار به شدت حریص است.

رئیس زاده با بیان اینکه هیچ راهی پیش روی پزشکان ایرانی برای کمک رسانی به مردم یمن وجود ندارد عنوان کرد: این امر لکه ننگی برای جامعه بشری است که یک ملتی را در سرزمین خودش به خاک و خون می کشند و امکان هیچ نوع کمک رسانی به آن را از طرف سایر ملتها فراهم نمی کنند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی در ادامه با بیان اینکه در یمن با یک فاجعه انسانی مواجه هستیم تصریح کرد: امروز مردم یمن به شدت از حیث تجهیزات پزشکی و دارویی و همچنین نیروی انسانی متخصص در حوزه بهداشتی و درمانی در مضیقه هستند و صدای آنها به هیچ کجا نمی رسد.

وی با بیان اینکه بی صبرانه منتظر هستیم که یک منفذ برای اعزام نیروهای بهداشتی درمانی به یمن باز شود گفت: آمادگی ما برای کمک به ملت مظلوم یمن صددرصدی است و برای رسیدن به هدفمان به شدت در حال پیگیری هستیم ولی تاکنون متاسفانه به علت اعمال ددمنشانه و ناجوانمردانه ائتلاف عربی و مجامع بین المللی نتوانسته ایم در این زمینه کاری را انجام دهیم.

رئیس زاده در پایان نیز خاطرنشان کرد: بسیج جامعه پزشکی هرجایی که لازم باشد چه در سوریه، چه در عراق، چه در لبنان و چه در کشورهای غیرمسلمان، آمادگی اجابت درخواست های کمک رسانی ملتها را دارد.

۱۳۹۵/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...