نسخه چاپی

ایران میزبان مسابقات تریال آسیا شد

كاهش دوره ریاست رییس اتحادیه جهانی دوچرخه سواری به سه سال مهمترین تصمیمی بود كه در این كنگره جهانی گرفته شد.

به گزارش نما به نقل از برنا، صد و هشتاد و پنجمین کنگره اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در حاشیه مسابقات قهرمانی جاده جهان به میزبانی دوحه قطر برگزار شد.این نشست تحت تاثیر درگذشت شادروان بهمن گلبارنژاد آغاز شد و رییس اتحادیه جهانی این ضایعه تلخ را به جامعه ورزشی ایران تسلیت گفت.

در این نشست اعضا به یک قانون جدید رای دادند که فرایندهای دموکراتیک جدیدی را ایجاد می‌کند. این قانون شامل ایجاد محدودیت در تعداد سال‌های ریاست رئیس اتحادیه به سه سال است.

بدین ترتیب اتحادیه جهانی دوچرخه سواری به یکی از اولین فدراسیون‌های بین‌المللی تبدیل می‌شود که این محدودیت را به صورت رسمی اعمال کرده است.

همچنین مقرر شد یک وکیل یا دفتر اسناد رسمی خارجی انتخاب و بر روی پروسه انتخابات نظارت داشته باشد. این وکیل یا دفتر استاد رسمی باید در کشوری که کنگره انتخاباتی در آن برگزار می شود، مستقر باشد. چنانچه آنها بی نظمی را در روند انتخابات مشاهده کردند آن را به سه نفر از اعضای کمیسیون اخلاق اطلاع می‌دهند. در نهایت کمیسون اخلاق تعیین می کند انتخابات کنسل و در زمان دیگری برگزار شود.

کمسیون اخلاق در حال حاضر پنج عضو دارد که سه عضو آن از جمله رییس کمیسیون مستقل از دنیای دوچرخه سواری هستند.

ترکیب کمیسیون اخلاق اتحادیه جهانی دوچرخه سواری:

1-برنارد فوشر از فرانسه (رییس)

2-ریچارد لگات از نیوزلند (عضو)

3-مارسل وینتلز از هلند (عضو)

4-اورواسی نایدو از بریتانیا (عضو)

5-مارک کاوالیرو از ایتالیا (عضو)

در نهایت در این کنگره تصمیم گرفته شد کشورهای نیجریه، دومنیکن و تاجیکستان به عضویت اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در آیند، بنابراین تعداد اعضای اتحادیه جهانی دوچرخه سواری به 187 کشور رسید.

خسرو قمری و اصغر خالقی به عنوان رییس و دبیر کمیته تریال آسیا در این کنگره حضور داشتند و امشب به ایران باز خواهند گشت.

از نکات قابل توجه در مراسم کنگره اتحادیه آسیایی که در قطر برگزار شد از اصغر خالقی دبیر فدراسیون دوچرخه سواری به عنوان فعال ترین عضو این اتحادیه قدرانی کردند.یکی دیگر از تصمیمات کنگره آسیایی میزبانی ایران در مسابقات تریال قهرمانی آسیادر سال 2017 بود.

۱۳۹۵/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...