نسخه چاپی

عبادی تكلیف مشاركت تركیه در آزادسازی موصل را روشن كرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: نخست وزیر عراق شنبه شب تاکید کرد که به هیچ شکلی به نیروهای ترکیه اجازه مشارکت در عملیات موصل را نخواهد داد.

حیدرالعبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در آستانه عملیات موصل، در اظهاراتی تلویزیونی گفت، در جنگ موصل، به هیچ نیروی خارجی روی زمین که به نیابت از نیروهای عراقی بخواهد بجنگد، نیازی نداریم.

نخست وزیر عراق که در واکنش به اظهارات مداوم روزهای اخیر رئیس جمهوری ترکیه سخن می گفت، همچنین تاکید کرد که احدی نمی تواند نقش و منافع خود را به هر صورتی به ما تحمیل کند.

وی همچنین از نیروهای مسلح عراق خواست به صداها و نداهایی که تلاش می کنند در میان صفوف نیروها تفرقه بیاندازند، گوش ندهند و خواستار توجه به طرح ها و برنامه های تروریست ها در این زمینه شد.

العبادی، با اظهار این مطلب که در عملیات موصل تنها نیروهای عراقی حضور خواهند داشت، یادآور شد که به غیر از این،حضور هر نیرویی به منزله نقض حاکمیت عراق وتجاوز به خاک خود تلقی می کنیم.

مجادله لفظی اردوغان و العبادی ، هفته گذشته پس از آن که رئیس جمهوری ترکیه به العبادی گفت که 'حد خودت را بدان'، بالا گرفت و نخست وزیر عراق نیز در پاسخ طعنه آمیز گفت 'ما با مردانمان اراضی اشغالی را آزاد می کنیم نه با اسکایپ'.
اردوغان روز شنبه نیز باردیگر تکرار کرد که نیروهای ترک در عملیات موصل حضور خواهند داشت.

۱۳۹۵/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...