نسخه چاپی

عضو كمیسیون آموزش مطرح كرد:

۹۰درصد تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان به ۳۰ نفر اختصاص یافت

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات در دفاع از لزوم تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: ۹۰ درصد تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان به ۳۰ نفر پرداخت شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

جبار کوچکی نژاد به نمایندگی از متقاضیان تحقیق و تفحص در این خصوص گفت: در مجلس نهم گزارشی طبق ماده ۲۳۶ آئین نامه داخلی مجلس از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان تهیه شد و در همین رابطه برخی مدیران صندوق دستگیر شدند.

نماینده مردم رشت ادامه داد: از برنامه سوم توسعه، صندوق ذخیره فرهنگیان تاسیس شد و مقرر شد سالانه ۵ درصد از درآمد فرهنگیان به این صندوق واریز شود. دولت هم به همان میزان در صندوق سرمایه گذاری کند تا به معیشت فرهنگیان کمک شود.

عضو کمیسیون آموزش گفت: قرار بود این صندوق به صورت هلدینگ عمل کند اما به صورت جزیره ای عمل می کند و ارتباطی میان شرکت های صندوق وجود ندارد. فرهنگیان هیچگونه مشارکتی در تصمیم گیری های شرکت ندارند.

کوچکی نژاد اظهارداشت: بیش از ۹۵ درصد کارکنان این شرکت ها فرزندان فرهنگیان نیستند. سود و زیان این شرکت مشخص نیست و گزارش شفافی به فرهنگیان داده نمی شود.

نماینده مردم رشت ادامه داد: بیمه معلم که بیمه حمایتی فرهنگیان است، معلمان را تحت پوشش قرار نمی دهد. بنابراین نمایندگان تحت پوشش بیمه آتیه قرار گرفته اند که پول های کلانی از نمایندگان می گیرد اما خدماتی به آنها ارائه نمی دهد.

کوچکی نژاد تصریح کرد: هیئت مدیره شرکت های صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت باندی و فامیلی اداره می شود و هیچ تخصصی ندارند. برای هر شرکت بیش از ۲۰ مشاور گرفته اند.

وی همچنین از عدم استعلام از مراجع ذیربط برای تائید صلاحیت هیئت مدیره شرکت های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان انتقاد کرد و گفت: اعضای هیئت مدیره فرهنگیان هرکدام در چندین هیئت مدیره عضو هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد شرکت های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت و یا احضار شده اند، گفت: در بانک سرمایه در طول ۲ سال ۶ مدیرعامل تعویض شده است. وصول مطالبات بانک به تاخیر افتاده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان این صندوق زیان دید که برای جبران آن اموال منقول خود را ارزشگذاری غیر واقعی کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهارداشت: ۹۰ درصد تسهیلات این صندوق به ۳۰ نفر داده شده است و ۱۰ درصد وام خرد به فرهنگیان اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: امروز بانک سرمایه ۷ هزار میلیارد معوقات غیر قابل وصول دارد. تنها یک نفر ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به این بانک بدهکار است.

به گزارش مهر، نمایندگان در پایان با ۲۰۰ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۵۶ نماینده حاضر در مجلس با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

۱۳۹۵/۷/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...