نسخه چاپی

اختصاص خط ویژه برای تردد خودروی چند سرنشین

عاون حمل و نقل و ترافیك شهردار تهران گفت: مطالعات مربوط به طرح اختصاص خط ویژه به خودروهای چندسرنشین در بزرگراه های پایتخت در حال انجام است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: مطالعات مربوط به طرح اختصاص خط ویژه به خودروهای چندسرنشین در بزرگراه های پایتخت در حال انجام است.

مازیار حسینی افزود: این موضوع سال گذشته در شورای عالی ترافیک کشور با حضور وزیر کشور مطرح، تصویب و به شهرداری تهران ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: مقرر شد مطالعات مربوط به این طرح توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام و در نهایت با تصویب در شورای ترافیک تهران عملیاتی شود.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: پس از آن که این موضوع در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار گرفت مشخص شد این طرح حداقل در 2 بزرگراه تهران قابل اجراست.

وی با بیان اینکه بزرگراه نیایش و بخش جنوبی بزرگراه امام علی(ع) قابلیت اجرای این طرح را دارند یادآور شد: خطوط چند سرنشین یا HOV هیچگونه مانع فیزیکی جدیدی در معبر ایجاد نمی کند اما یک خط بزرگراه که کاملا توسط دوربین های ترافیکی کنترل می شود به خودروهای چندسرنشین اختصاص پیدا می کند.

حسینی با اشاره به اینکه در بعضی کشورها این خط برای خودروهای 2 سرنشین به بالا و در بعضی دیگر به خودروهای سه سرنشین به بالا اختصاص پیدا می کند گفت: هدف از اجرای این طرح استفاده از معابر موجود به ضرر خودروهای تک سرنشین و به نفع خودروهای عمومی و چندسرنشین است.

به گفته وی پس از تکمیل مطالعات این طرح باید زیرساخت های آن ایجاد شود زیرا لازمه موفقیت یک طرح اجرای خوب و استمرار آن در اجراست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه پلیس به تنهایی قادر به اجرای این طرح نیست و قطعا باید این طرح به کمک دوربین های نظارتی اجرا شود اظهار کرد: زیرساخت های این طرح توسط شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با کمک پلیس راهور ایجاد می شود.

وی تأکید کرد: پس از آن، این طرح به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد تا ضمن تولید یک فرهنگ برای آن، بررسی های لازم درخصوص نتایج آن انجام شود و در صورت مثبت بودن عملکرد امکان دارد به سایر بزرگراه ها نیز تسری پیدا کند.

حسینی در خصوص گویاسازی تابلوهای پایتخت نیز گفت: این امر به صورت جدی توسط چند مشاور در حال انجام است و به تدریج توسط واحد اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک اجرا و تغییرات جدید مشاهده می شود.

۱۳۹۶/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...