نسخه چاپی

اقدام جالب اینستاگرام برای جلوگیری از خودكشی

اینستاگرام ابزار جدیدی را معرفی كرده است كه می تواند كاربران را از اقدام به خودكشی حفظ كند. با این ابزار قادر خواهید بود تا پست های مشكل ساز و مشكوك به آسیب پذیری را گزارش كنید تا گزینه های پشتیبانی برای فرد مورد نظر ارسال شوند.

به گزارش نما به نقل از وب سایت کلیک: اینستاگرام ابزار جدیدی را معرفی کرده است که می تواند کاربران را از اقدام به خودکشی حفظ کند. با این ابزار قادر خواهید بود تا پست های مشکل ساز و مشکوک به آسیب پذیری را گزارش کنید تا گزینه های پشتیبانی برای فرد مورد نظر ارسال شوند.

زمانی که فردی در شرایط سخت و یا حتی در خطر آسیب رساندن به خود قرار دارد، گاهی اوقات اولین نشانه های اقدامات خطرناک، در شبکه های اجتماعی بروز می کنند. اکنون با استفاده از این ابزار جدید، اینستاگرام قادر است به شما کمک کند تا در صورت مشاهده چنین علایمی، به طور ناشناس مداخله کرده و گزینه هایی را مبنی بر پشتیبانی فعال کنید.

به این ترتیب که وقتی شما پستی را که موجب نگرانی تان شده است گزارش می کنید، آن فرد پیغامی را با این مضمون دریافت می کند: "یک نفر یکی از پست های شما را دیده و فکر می کند که احتمالا در روزهای سختی قرار گرفته اید. اگر نیاز به پشتیبانی و کمک دارید، ما آماده کمک هستیم.” سپس گزینه هایی مثل صحبت کردن با یک دوست، ارتباط با خطوط تلفنی و یا دریافت توصیه را برای فرد نمایش می دهد.

"مارن لواین” ، مدیر ارشد عملیاتی اینستاگرام، در مصاحبه ای گفته است: ما متوجه شده ایم در چنین شرایطی، گاهی دوستان و اعضای خانواده تمایل دارند کمک کنند اما نمی دانند چه کاری باید انجام دهند. اما حالا این ابزار طراحی شده اند تا کاربران بدانند که در جامعه ای زندگی می کنند که به آن ها اهمیت می دهد به خصوص در زمانی که شاید بیش از همیشه نیاز به دیده شدن داشته باشند.

فیسبوک که به تعریفی مادر اینستاگرام محسوب می شود، پیشتر و در اوایل امسال سامانه حفاظت از خودکشی خود را فعال کرد و گروهی را به کار گرفته است تا گزارش ها را رصد کرده، موارد جدی را از مورد جعلی تمیز داده و علامت گذاری کنند.

اینستاگرام در این ابزار برای برقرای رابطه ای موثرتر با کاربرانی که در خطر هستند، افرادی را استخدام کرده است که یا مشکلات سو تغذیه و یا سابقه آسیب رسانی به خود را داشته اند. همچنین اینستاگرام با انجمن ملی بیماری های تغذیه و شاهراه ملی ممانعت از خودکشی نیز همکاری دارد. لواین اضافه کرده است که: ما برای تحقق این هدف، به نظرات متخصصان گوش می دهیم که معتقدند در زمان های حساس و استرس زا، دریافت کمک از یکی از افراد محبوب زندگی می تواند کمک بسیار بزرگی باشد.

با این وجود، متخصصان سلامت روانی احساس می کنند که توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی می توانند نوعی فشار اجتماعی بر جامعه وارد کنند به طوری که ممکن است در کاربران، به ویژه در مورد کاربران نوجوان، منجر به بی خوابی، نگرانی و افسردگی شود. در حالی که تلاش شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام برای ایجاد ابزار کمک به کاربران دچار مشکل قابل ستایش است، این شبکه های اجتماعی هنوز نتوانسته اند به طور مناسب با گردن کلفتی و خجالت که ریشه بسیاری از مشکلات دیگر هستند مقابله کنند.

بد نیست بدانید که اینستاگرام برای ساکنان ایالات متحده و بریتانیا که نیاز به کمک فوری دارند، تمهیدات دیگری مانند شماره تلفن اضطراری هم در نظر گرفته است.

۱۳۹۵/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...