نسخه چاپی

«بشار اسد»:همه نگرانی‎های غرب درباره حلب به دلیل شرایط بد تروریست‎ها است

رئیس‏‌جمهور سوریه می‏‌گوید كه همه نگرانی‏‌های غرب و آمریكا درباره حلب به این دلیل نیست كه این شهر تحت محاصره قرار دارد، بلكه پیشروی ارتش سوریه و شرایط بد تروریست‎ها در حلب دلیل اصلی این نگرانی‎ها است.

به گزارش نما به نقل از فارس، رئیس جمهور سوریه در گفت‎وگو با شبکه رادیویی «اس‎آر‎اف1» سوئیس تاکید کرد که رئیس‎جمهور سوریه، دولت و ارتش این کشور طبق قوانین بین المللی از کشور در مقابل تروریست هایی که در نقش مزدور به سوریه حمله‎ور شدند، دفاع می کند.

بشار اسد افزود: مسئولان غربی که دستور حمله به عراق را دادند و لیبی را ویران کردند و از تروریست های سوریه حمایت می کنند، باید به نوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند.

وی خاطر نشان کرد: غربی‎ها تلاش می کند امور مربوط به این کشورها را شخصی کنند تا بدین ترتیب بتوانند به اهدافشان در قلب دولت‎ها و کشورها جامه عمل بپوشانند.

اسد گفت: مردم سوریه را به دلیل اقدامات وحشیانه تروریست ها و کشتار مردم و محاصره علیه سوریه از سوی غرب، ترک کردند.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به نقش تروریست‎ها و غرب در توقف و نابودی زندگی مردم سوریه گفت: این نقش بین تروریست ها و اروپایی ها مساوی است.

وی تاکید کرد: بیشتر سوری هایی که جان خود را از دست دادند، به دلیل شلیک خمپاره ها و راکت‌هایی بوده است که با آن مدارس، بیمارستان‎ها، خیابان ها و ... هدف قرار گرفته‎اند.

بشار اسد اعلام کرد که حلب از چهار سال پیش از سوی تروریست ها تحت محاصره قرار دارد و طی این مدت ما حتی یک صدای اعتراض هم از سوی مسئولان و مقامات غربی نشنیده‎ایم.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که کشورهای غربی از جمله آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن احساس می‌کنند در حال از دست دادن آخرین ورق تروریست ها در سوریه هستند.

اسد تصریح کرد: روسیه به این دلیل در کنار دولت و ملت سوریه قرار گرفته است که تروریسم در منطقه گسترش نیابد، زیرا روی خاورمیانه و حتی اروپا و جهان تاثیر منفی می گذارد.

وی با بیان اینکه سازمان عفو بین الملل مستقل و بیطرف نیست، گفت: سازمان ملل هیچ سند و مدرکی دال بر اینکه ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است، در اختیار ندارد.

۱۳۹۵/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...