نسخه چاپی

تاثیر شبكه های اجتماعی بر افسردگی و بی اعتمادی

اینترنت باعث افسردگی و بی اعتمادی می شود؟! روزنامه گاردین در گزارشی به بررسی تاثیر شبكه های اجتماعی بر اخلاق و تفكر افراد پرداخته و تغییرات اخلاق و رفتار آنها را در فضای مجازی بررسی كرده است.

به گزارش نما به نقل از جام جم آنلاین: تا به حال به این نکته فکر کرده‌اید وقت گذرانی روزانه در اینترنت چقدر می‌تواند تاثیر بدی رویتان بگذارد و باعث افسردگی و بی‌ اعتمادی شما شود؟ در گزارشی که بتازگی روزنامه گاردین منتشر کرده، تاثیر شبکه های اجتماعی بر اخلاق و تفکر افراد مورد بررسی قرار گرفته و تغییرات اخلاق و رفتار آنها در فضای مجازی بررسی شده است.

نتایج یکی از بزرگ‌ترین پژوهش‌ها در زمینه‌ شبکه‌های اجتماعی ایتالیا نشان داده گذراندن وقت در شبکه‌های اجتماعی، ارتباط مستقیمی با کاهش شادی فردی و در کل کاهش اعتماد به جامعه دارد. همچنین در بخش دیگری از این پژوهش مشخص شده پیام‌های متنی هیچ‌ وقت جایگزین گفت‌وگوهای رودررو نخواهد شد و ارتباطات حضوری تاثیری بهتر بر فرد می‌گذارند.

جالب است بدانید پژوهشی در مورد ۵۰۰۰ نفر در کانادا نشان داد دو برابر کردن تعداد دوستان در دنیای واقعی، تاثیر مهمی بر شادی شما دارد؛ اما دو برابر کردن دوستان مجازی کم‌وبیش هیچ تاثیری بر روحیه ندارد.

۱۳۹۵/۷/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...