نسخه چاپی

دستگیری بزرگترین قاچاقچی پرندگان در البرز

مدیر كل حراست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در پی دستگیری بزرگترین قاچاقچی پرندگان در ماه گذشته، با انجام یك سلسله عملیات شناسایی و اطلاعاتی، تامین كننده اصلی پرندگان قاچاق در البرز به دام افتاد.

به گزارش نما به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، رضا جزینی‌زاده اظهار کرد: یکی از بزرگترین قاچاقیان پرندگان به نام (الف . ر) در شهریور ماه امسال دستگیر و محموله‌ای به ارزش بیش از 90 میلیارد ریال در استان البرز کشف و ضبط شد.
وی افزود: در پی این دستگیری و با انجام یک سلسله عملیات شناسایی اطلاعاتی و همکاری مراجع امنیتی و حراست البرز، توسط یگان محیط زیست استان البرز، فرد اصلی تامین کننده این پرندگان با ترتیب دادن یک معامله صوری از یکی از استان‌های شمالی به البرز کشانده و در هنگام وقوع جرم با دستور مقام قضایی بازداشت شد.
جزینی‌زاده ادامه داد: تعدادی پرنده وحشی از نوع فلامینگو و اردک سبز از وی ضبط و به یکی از مراکز نگهداری حیات وحش البرز منتقل شده است.
به گفته مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست، ( م . ر ) از دلالان و فروشندگان و تامین کنندگان اصلی پرندگان نایاب در کشور است.
وی گفت: بر اساس تاکید ریاست سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر برخورد قانونی با هر نوع تخلف، اداره کل حراست با استفاده از توان و ظرفیت موجود در ستاد و استان‌ها و با همکاری تنگاتنگ مراجع امنیتی و قضایی، با تمام افراد و باندهایی که به نوعی به حیات وحش کشور آسیب برسانند، به طور جدی برخورد خواهد کرد.
به گزارش آنا، 28 شهریور ماه و طی دو عملیات جداگانه، بزرگترین قاچاقچی پرندگان وحشی در البرز دستگیر شد و از این قاچاقچی بیش از سه هزار نوع پرنده وحشی، پرنده‌های آبزی و کنار آبزی زنده و 200 طرفه و حیوانات تاکسی‌درمی شده کشف و ضبط شد.

۱۳۹۵/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...