نسخه چاپی

بررسی حاشیه نشینی و حل مشكل پدیده شاندیز

كمیسیون شوراها در امور داخلی مجلس شورای اسلامی طی سفری در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به استان خراسان رضوی با مسئولین مختلف شهر مشهد و استان خراسان دیدار و از مشكلات و شرایط حاشیه نشینی در این استان مطلع شد.

به گزارش نما؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: در روز اول این سفر اعضای کمیسیون شوراها طی جلسه ای با شهردار و معاونان شهرداری مشهد مسائل و مشکلات مختلف حوزه شهری و نیازهای قانونی و اعتباری مشهد را مورد بررسی قرار دادند و در ادامه از حاشیه شهر مشهد و مشکلات آن بازدید کرد.

وی افزود: حاشیه شهر مشهد حدود یک میلیون و 200 هزار نفر را در خود جای داده است و نیازمند امکانات و مایحتاج فراوان است و متاسفانه در این مناطق بزهکاری، فقر و مواد مخدر شرایط بدی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است که مقرر شد شهرداری و استانداری برنامه ای برای حل این مشکلات تدوین کنند. همچنین در ادامه از پروژه قطار شهری مشهد و حومه و مرحله پیشرفته این پروژه بازدید شد.

سلیمی ادامه داد: جلسه بعدی اعضای کمیسیون شوراها با استاندار خراسان رضوی بود که موضوع پدیده شاندیز و حل مشکلات سپرده گذاران در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد از طریق صندوق مبادلات سهام و با توجه به همکاری و مساعدت بانک مرکزی و کمیسیون شوراها مشکلات سپرده گذاران این پروژه هر چه سریعتر مرتفع شود و با توجه به اینکه حجم سرمایه گذاری در این پروژه دو برابر سهام سپرده گذاران است به نظر می‌آید می‌توان به حل این معضل امیدوار بود.

نماینده سمیرم در پایان تصریح کرد: آخرین بخش سفر اعضای کمیسیون شوراها به استان خراسان رضوی دیدار با شهرداران منتخب 10 شهر استان بود که در این جلسه نیز بر لزوم آشنایی با قوانین مرتبط با شوراها و نیازهای آموزشی مورد بررسی قرار گرفت و ضمن اینکه درخصوص تشکیل دبیرخانه دائمی نظارت بر شوراهای سراسر کشور نیز گفت‌وگو شد که قرار است از سوی کمیسیون شورها تشکیل و قوانین مرتبط به آن تدوین شود.

۱۳۹۵/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...