نسخه چاپی

دولت ایتالیا در اسكان زلزله‌زدگان با مشكل مواجه شده است

بر اساس گزارش شبكه تلویزیونی فرانس 24، كاهش تدریجی دما، دولت ایتالیا را برای اسكان زلزله‌زدگان با مشكل مواجه كرده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران: نزدیکی فصل سرما و کاهش تدریجی دما، دولت ایتالیا را برای اسکان دهها هزار زلزله زده با مشکل مواجه کرده است.

زمین‌لرزه صبح امروز در مرکز ایتالیا تاکنون تلفاتی در پی نداشته است. زمین لرزه‌ای به قدرت شش ممیز پنج ریشتر این منطقه را به لرزه درآورد. اما حدود 20 نفر در این زلزله زخمی شده‌اند.

گزارشگر این شبکه در رم درباره وضع منطقه بحران زده گفت: در حال حاضر خسارات مادی این زلزله قابل ملاحظه عنوان شده است. ساختمان های زیادی تخریب شده‌اند. هنوز کسی در این زمین لرزه کشته نشده، اما عده‌ای به طور سطحی زخمی شده اند. امدادرسانان در محل حضور دارند و به مداوای زخمی ها می پردازند. تعداد زخمی‌ها بیست نفر اعلام شده است.

رئیس امدادرسانانی غیرنظامی ایتالیا اعلام کرد که شمار بی‌خانمان‌های ناشی از زلزله ممکن از به صد هزار نفر بالغ شود. دولت ایتالیا در حال بررسی تمهیدات لازم برای اسکان این بی خانمان هاست. فصل سرما نزدیک است و این زلزله زدگان اولین شب سرد را شاهد هستند. دمای هوا در ایتالیا در حال پایین آمدن است.

مردم این منطقه بحران زده از دو ماه پیش در هراس به سر می برند.

پیشتر در بیست و چهارم ماه اوت، زمین لرزه مرگباری در منطقه رخ داد. این زلزله 298 کشته برجای گذاشت. از آن زمان به بعد ایتالیا شاهد تکرار زمین لرزه ها بوده است. چهارشنبه پیش نیز زمین لرزه ای شدید همین منطقه را لرزاند. از این رو مردم در هراس زلزله به زندگی ادامه می‌دهند.

ایتالیا روی دو صفحه زمین‌شناسی قرار گرفته و یکی از این دو صفحه زیر صفحه دیگر در حرکت است. همین پدیده این منطقه را به خطرناک ترین منطقه در ایتالیا مبدل کرده است. این کشور زلزله‌خیزترین کشور در اروپاست.

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...