نسخه چاپی

تهیه نقشه قطب فرهنگی گردشگری تهران

مدیرعامل شركت نوسازی عباس آباد از تهیه نقشه قطب فرهنگی گردشگری پایتخت در آینده نزدیك خبرداد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد از تهیه نقشه قطب فرهنگی گردشگری پایتخت در آینده نزدیک خبرداد.

فرامرز عظیمی با اعلام این خبر گفت: نقشه گردشگری مجموعه اراضی عباس آباد با توجه به نیاز هموطنان و همچنین بازدیدکنندگان خارجی در دست تهیه است و به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اراضی عباس آباد تهران با داشتن پهنه وسیعی از بوستان های مفهومی و بازدیدکنندگان مختلفی که مخاطب آن هستند و در راستای توسعه بخش توریسم خود اقدام به طراحی این نقشه کرده است، افزود: در تلاش هستیم تا با شناساندن هرچه بهتر بخش های مختلف این اراضی همچون بوستان ها و برنامه هایی که در طول سال در آنها برگزار می شود و همینطور جانمایی خدمات رفاهی، همچون سرویس های بهداشتی، رستوران ها، پارکینگ ها و... به تأمین نیاز بازدیدکنندگان بپردازیم.

عظیمی در ادامه با اشاره به تأمین پارکینگ در منطقه گردشگری عباس آباد خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک به تعداد پارکینگ های موجود در این اراضی جهت رفاه حال بازدیدکنندگان افزوده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد فضاهایی برای توقف وسایل نقلیه، بخشی از خدمات رفاهی و همینطور تاسیسات زیربنایی شهری محسوب می شود، گفت: تعداد پارکینگ ها و ضرورت استفاده از آن در شهرهای بزرگی همچون تهران بستگی مستقیمی با میزان جمعیت آن دارد. فضاهای تفریحی و تفرجی که سرانه استفاده جمعیت از آن، نسبت به مکان های دیگر بیشتر است به پارکینگ بیشتری هم نیاز دارند.

عظیمی تاکید کرد: البته توجه به حمل و نقل عمومی و استفاده آسان و کارا از آن به مراتب بهتر از ورود خودروهای شخصی به شبکه معابر شهری است.

وی با اشاره به تامین پارکینگ در منطقه گردشگری عباس آباد،افزود: پارکینگ میدان فرهنگ با ظرفیتی در حدود 3000 خودرو در شرق اراضی و حد فاصل باغ کتاب، باغ دماوند و فلسفه، باغ ارم، کتابخانه ملی و فرهنگستان ها و در راستای تامین نیاز مراجعان در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد همچنین گفت: این پروژه که از بزرگراه شهید حقانی دارای دسترسی اصلی است، در حال حاضر در مراحل انتهایی گودبرداری و پایدارسازی قراردارد.

بر اساس گزارش سایت اطلاع رسانی شهرنوشت، عظیمی تصریح کرد: طراحی پارکینگ بر اساس نیاز بخش های مختلف در سرلوحه فعالیت قرار گرفته و امکاناتی همچون ورود و خروج آسان خودروهای عمومی، اتوبوس، ون، تاکسی و همچنین وجود چهار مجموعه پدافند غیرعامل و پناهگاه های چند منظوره جهت شرایط بحرانی مد نظر طراحان قرار گرفته است.

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...