نسخه چاپی

۱۳میلیارد دلار از بدهی ایران پرداخت شد

مدیرعامل منطقه آزاد كیش از پرداخت سیزده میلیارد دلار از بدهی كشورهای خارجی به ایران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی اصغر مونسان امروز با حضور در مراسم افتتاح نمایشگاه بورس و بانک با اعلام این خبر که بعد از برجام 4هزار ال‌سی گشایش شده است اظهار داشت: برخی از کشورها نیز بدهی خود را به کشور ایران پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 5 میلیارد دلار از بدهی‌های امارات، 2 میلیارد دلار از بدهی شل و 6 میلیارد دلار از بدهی هند به ایران پرداخت شده است، افزود: 40 میلیارد دلار خط اعتباری و 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی نیز جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی جهان بدلیل بروز برخی رویدادهای تنش زای سیاسی روندی کاهشی داشته است , افزود: ایران پس از برجام , رشد نزدیک به 5 درصدی را تجربه می کند که بر اساس سیاستگزاری های اقتصادی کشور در بلند مدت باید به 8 درصد برسد.

مونسان اضافه کرد: در چند سال گذشته تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران، درآمد کشور را با کاهش ورود ارز خارجی , به میزان 30 درصد تا پایان سال 2012 تنزل داده و فروش نفت را از میزان 2.5 میلیون بشکه در سال 92 به زیر یک میلیون بشکه کاهش داد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه به گزارش یکی از منابع اقتصادی بین المللی , ایران در سه ماهه اول سال 2016 ؛ 22 مورد سرمایه‌گذاری خارجی جذب کرده است، گفت: این امر بالا‌ترین رقم جذب سرمایه‌گذاری خارجی از سال 2003 تاکنون است که از لحاظ ارزش 4/5 میلیارد دلار بوده و پیش‌بینی شده است که این رقم تا پایان سال به 8میلیارد دلار نیز افزایش پیدا کند. این تحولات ایران را از رتبه 14 به رتبه 3 جذب سرمایه‌گذاری خارجی در خاورمیانه ارتقاء داده است .


۱۳۹۵/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...