نسخه چاپی

دستگیری اخاذان مامورنما از گردشگران خارجی در یزد

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: با دستور به موقع قضایی و تلاش نیروهای انتظامی، چهار نفر غیربومی كه با لباس ماموران انتظامی در شهر یزد از گردشگران خارجی اخاذی كرده بودند پیش از شكایت مالباختگان در ایستگاه بازرسی نائین دستگیر شدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، جمال قضاوتی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: هفته گذشته پس از اعلام گزارشی مبنی بر اخاذی از گردشگران خارجی، موضوع به سرعت بررسی و در دستور مقامات قضایی و انتظامی استان قرار گرفت.
وی با تشریح جزئیات این اتفاق ادامه داد: سه نفر با خودرو پژو 405 در حوالی میدان شهید بهشتی یزد، در مواجهه با گردشگران خارجی و معرفی خود به عنوان مامور مبارزه با مواد مخدر اخاذی می کنند.
دادستان یزد افزود: پس از این اتفاق با دستور به موقع قضایی و تلاش نیروهای انتظامی به خصوص فرمانده انتظامی شهرستان یزد، چهار نفر متهم در ایستگاه ایست و بازرسی نائین دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه متهمان سابقه قبلی نیز داشتند که در حال پیگیری بوده اضافه کرد: با این اقدام متهمان 2پرونده دستگیر و حدود یکصد میلیون ریال اموال مالبختگان به آنان بازگردانده شد.
استان های اصفهان، فارس و یزد به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح هستند و اکثر گردشگران خارجی پس از ورود به کشورمان به طور حتم این استانها را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند.
استان یزد 2هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.

۱۳۹۵/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...