نسخه چاپی

هشدار شورای امنیت درباره احتمال انتقال داعش

به گزارش نما - ایرنا نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به احتمال انتقال عناصرگروهک تروریستی داعش درعراق ‌به سوریه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، شورای امنیت در بیانیه خود آورده است که ما نمی خواهیم شاهد آن باشیم که گروهک تروریستی داعش در حالی که موصل عراق را ترک می کند به سوی سوریه برود.

شورای امنیت اعلام کرد که این نهاد از تلاش های صورت گرفته برای هماهنگی بین سازمان ملل متحد و دولت عراق در رویارویی با بحران انسانی عملیات آزاد سازی موصل حمایت کامل می کند.

این نهاد بین المللی ضمن محکوم کردن بیرون راندن ساکنان موصل از خانه هایشان از سوی داعش و استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی، از همه کشورها خواست تا با اتخاذ تدابیر لازم از آسیب دیدن غیر نظامیان در جریان عملیات آزاد سازی موصل جلوگیری شود.

شورای امنیت از همه کشورهای جهان خواست تا در حمایت مالی از هزینه های تامین کمک های انسان دوستانه برای آوارگان موصل مشارکت داشته باشند.

محمد علی الحکیم نماینده دائم عراق در سازمان ملل متحد نیز در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت: شورای امنیت امروز نشان داد که به صورت جدی از تلاش های صورت گرفته از سوی عراق برای آزاد سازی موصل از اشغال گروهک تروریستی داعش حمایت می کند.

از ابتدای حمله داعش به شمال و غرب عراق و کنترل یک سوم از خاک این کشور عربی در دو سال گذشته، بیش از سه میلیون نفر از عراقی ها خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند.

در آخرین تحولات میدانی موصل، سرگرد 'شاکر جودت' رئیس پلیس فدرال عراق روزچهارشنبه در بیانیه ای از پیشروی عملیات در محور جنوبی موصل سخن گفت و افزود:‌ 10روستا در ناحیه «حمام العلیل» در جنوب استان نینوا آزاد و 360 کیلومتر مربع نیز از وجود داعش پاکسازی شده است.

جودت تاکید کرد که در عملیات امروز در منطقه جنوبی استان نینوا، 22 تروریست داعشی نیز کشته شدند.

نیروهای موسوم به بدر که زیر نظر 'الحشد الشعبی' فعالیت دارد، روز چهارشنبه موفق شدند تا چهار روستا در استان نینوا در شمال غرب عراق را آزاد سازند.

نیروهای عراقی و هم پیمانان آنها طی دو هفته گذشته توانستند ده ها روستا و شهرک در اطراف شهر موصل را از اشغال داعش آزاد سازند.

دولت عراق معتقد است که تا پایان سال جاری میلادی داعش را در آخرین مرکز استقرار آن که شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق به شمار می رود، شکست خواهد داد.

عملیات موصل با حدود 30 هزار نیروی عراقی اعم از ارتش، نیروهای ضد تروریسم و داوطلبان شیعه و سنی در تاریخ 26 مهرماه با پیام حیدرالعبادی آغاز شد.

۱۳۹۵/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...