نسخه چاپی

روزی چند پراید راهی خیابان‌های ایران شده است؟

از ابتدای سال جاری تا كنون روزانه ۷۳۱ دستگاه پراید در ایران تولید شده است .

به گزارش نما به نقل از مشرق،‌ پراید پرتیراژترین خودروی تولید داخل است که آخرین سال های حضورش در خط تولید خودروسازی در ایران را پشت سر می گذارد .

بررسی ها نشان می دهد این از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه هر روز 731 دستگاه پراید از خط تولید خودروسازی در ایران خارج شده است، تا این عنوان برای ارزان ترین خودروی تولیدی در یاران حفظ شود . پیش از پراید ، پیکان پرتیراژترین خودروی تولید داخلی بود.

سابقه طولانی حضور پیکان در خط تولید خودروسازی در ایران و همچنین اشکالات فنی و ظاهری آن ، کم کم انتقادات نسبت به خودروسازی در ایران را افزایش داده و عناوینی چون مدیریت پیکانی و اقتصاد پیکانی و ... در ادبیات سیاسی ایران جا باز کند .

بر اساس این گزارش با خروج پیکان از خط تولید و سپرده شدن ان به موزه ، پراید، خودروی ارزان قیمتی که تکنولوزی تولید آن نه از یک کشور اروپایی، که از کشور آسیایی کره جنوبی خریداری شده بود، جان گرفت و عنوان پرتیرازترین خودروی تولیدی در ایران را از ان خود کرد .

بررسی ها نشان می دهد پراید نیز آخرین روزهای حضور خود در خط تولید را پشت سر می گذارد و مدیران شرکت خودروسازی سایپا پیش از این تاکید کرده اند که زمان خداحافظی با این خودرو فرا رسیده و خودروهایی تازه جایگزین این خودروی تولیدی قدیمی می شود.

در شرایط کنونی بسیاری از مصرف کنندگان ایرانی پراید را نماد عقب ماندگی صنعت خودرو می دانند چرا که معتقدند قیمت این خودرو همخوانی با کیفیت آن ندارد .

پراید اتفاقا پیش از این روی بازارهای جهانی را دیده و در شرایط کنونی نیز بازار عراق پذیرای این خودروی ساخت ایران است . سوریه پیش از درگیری با داعش از ایران پراید می خرید اما پس از بحران داخلی این کشور ، شرایط تغییراتی را تجربه کرد .

پراید نیز همانند پیکان ، مفاهیمی را در عرصه سیاست و اجتماع ایران شکل دارد و زمینه ساز شوخی های کلامی کاربران در فضای مجازی شده است .

پیش از این سال 1394 را سال پایانی تولید پراید در ایران اعلام کرده بودند اما به نظر می رسد تا زمان ورود خودروهای جدید ، یعنی تا دو سال دیگر پراید همچنان در خط تولید ایران بماند .

بررسی های آماری نشان می دهد تولید خودروی سواری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی در حدود 27 درصد را داشته است .

۱۳۹۵/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...