نسخه چاپی

در دیدار لاریجانی و فیصل مقداد چه گذشت؟

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با قائم‌مقام وزیر امور خارجه سوریه گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران مبارزه با ترورسیم و برقراری امنیت در منطقه است و ما در همكاری با سوریه، مبانی ورای مسائل اقتصادی را در نظر داریم.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، فیصل مقداد قائم‌مقام وزیر امور خارجه سوریه امروز دوشنبه (95/08/17) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، علی لاریجانی روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه را عمیق، دوستانه و تاریخی ارزیابی کرد و گفت: ایران و سوریه دارای مناسباتی غنی و راهبردی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت توسعه مناسبات دو کشور در زمینه‌های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی افزود: در شرایط فعلی که هجوم جدی بر علیه سوریه است، همکاری‌های کشور در زمینه سیاسی و اقتصادی باید افزایش یابد.

لاریجانی با اشاره به مسائل منطقه‌ای به ویژه سوریه و مبارزه با گروه‌های تکفیری- تروریستی گفت: سوریه در خط مقدم مقاومت در مبارزه با تروریسم و صهیونیسم است و از نظر سیاسی رفتار دولت سوریه و شخص آقای بشاراسد برای حل سیاسی بحران بسیار سنجیده بوده است.

وی با اشاره بر ضرورت تقویت همکاری‌های اقتصادی و منطقه‌ای سوریه افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران مبارزه با ترورسیم و برقراری امنیت در منطقه است و ما در همکاری با سوریه، مبانی ورای مسائل اقتصادی را در نظر داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی مسئول آتش‌افروزی‌های کنونی در سوریه هستند، گفت: آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش مشکلات فراوانی را در منطقه به وجود آوردند که باید با تدبیر کشورهای منطقه؛ مانع از وارد آمدن خسارات بیشتر شد.

لاریجانی همچنین، وحدت کشورهای اسلامی در مقابله با مشکلات درونی جهان اسلام را امری ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: تنها قدرت‌های بزرگ و استعمارگر از اختلافات موجود بین کشورهای مسلمان در جهت کسب منافع خود بهره می‌برند.

۱۳۹۵/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...