نسخه چاپی

ظریف:دو دشمن مشترك، یكی از عوامل وحدت میان لبنان و ایران است

وزیر خارجه كشورمان با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دیدار و ضمن تبریك به وی، درباره مسایل مختلف از جمله جاسوس بازداشت‌شده آمریكایی-لبنانی صحبت كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، شبکه «المنار» اعلام کرد «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان که امشب (دوشنبه) وارد لبنان شده ، در کاخ «بعبدا» با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد .

ظریف در ابتدا از طرف خودش، «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران و نیز مردم ایران انتخاب عون را تبریک گفت و افزود لبنانی‌ها با اراده مستقل خود موفق به کسب این دستاورد شدند و این یک دستاورد و پیروزی بزرگ برای تمام ملت لبنان است.

وی افزود: ما اطمینان کامل داریم که فرصت برای همکاری و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه فراهم شده است.

ظریف گفت: محتوای سخنرانی عون دلیل بر عمق دیدگاه حکیمانه وی است.

وزیر خارجه ایران در ادامه افزود: من اطمینان دارم که زمینه برای افزایش و توسعه روابط سیاسی و اقتصادی لبنان و ایران فراهم شده است.

وی گفت: دو دشمن اساسی در کمین ایران و لبنان هستند: دشمن تکفیری و اسرائیل. این خود یک عامل وحدت میان ایران و لبنان است و موضوع مهم‌تر وجود روابط و منافع سیاسی و اقتصادی و تاریخی میان دو ملت است.

ظریف تصریح کرد: آنچه درباره «نزار زکا» اتفاق افتاد مشکلی میان ایران و لبنان به وجود نمی‌آورد بلکه این فقط یک مساله پیش آمده به دلیل مخالفت با قانون است .

آبان ماه سال گذشته بود که تبعه لبنانی- آمریکایی به نام «نزار زکا» به اتهام جاسوسی برای آمریکا در ایران بازداشت شد.

پس از آن رسانه‌های مختلف از جمله رسانه‌های لبنانی از ارتباط خاص او با آمریکا خبر دادند تا جایی که الاخبار گزارش داد: جاسوس بازداشت‌شده در حال تدارک برگزاری تظاهرات در ایران بود. وی به 10 سال زندان محکوم شد

۱۳۹۵/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...