نسخه چاپی

استاندارد ایران در 70 كشور جهان تایید شد

به گزارش نما - میزان نوشت: در حالی که قراردادهای بین‌المللی از جمله دستاوردهای برجام به شمار می‌رود، رئیس سازمان ملی استاندارد از امضای موافقت نامه‌ با مجمع بین‌المللی تایید سلامت خبر داد.

نیره پیروزبخت در همایش روز ملی کیفیت با بیان اینکه تعامل دستگاه‌های مختلف در جایزه ملی کیفیت موید توجه به کیفیت در فرآیندها است، گفت: مشارکتی که دستگاه‌های مختلف در همایش روز ملی کیفیت از خود نشان دادند نوید رسیدن به یک مسیر قابل قبول در حوزه کیفیت است به طوری که شاهدیم در این رویداد سازمان ملی استاندارد، وزارت نفت و سازمان محیط زیست شرکت داشتند.

وی ادامه داد: در گفت‌وگوهایی که انجام شد در تلاشیم تا نهادهای دیگری را برای مشارکت در دوره‌های بعد جلب کنیم. چرا که موضوع کیفیت فقط در بحث صنایع و تولید نیست بلکه شاهد هستیم در وزارت بهداشت، آی‌سی‌تی و دیگر دستگاه‌ها نیز موضوع کیفیت از اهمیت برخوردار است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به دستاوردی که در فضای پسابرجام در این حوزه حاصل شد، عنوان کرد: روز جمعه در راستای موقعیتی که در فضای پسابرجام برای ما ایجاد شد موافقت‌نامه‌ای با مجمع بین‌المللی تاییده سلامت ‌(IAF) به امضا رسید که بر این اساس گواهینامه‌های سیستم مدیریت کیفیت ایران شامل تاییدیه‌های آزمایشگاهی، بازرسی و گواهی محصول در ۷۰ کشور جهان اعم از آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، کشورهای اروپایی و غیره مورد تایید خواهد بود.

وی در ادامه افزود: پیش از این نیز در فاز اول موافقت نامه‌ای با "پک" امضا شد که به شکل اختصاصی مربوط به حوزه آسیا و اقیانوسیه بوده و در نهایت منجر به توافق‌نامه فعلی شد.

پیروزبخت با اشاره به اهمیت استاندارد در تولید گفت: امروز در حوزه‌های مختلفی بحث صورت گرفت و می‌توان گفت که نقش استاندارد در تولید صادرات‌گرا بسیار بارز است و می‌تواند در حوزه‌های بین‌المللی از چهره وحیثیت اقتصاد، تولید و خدمات ایرانی دفاع کند.

۱۳۹۵/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...