نسخه چاپی

تاجگردون:اروپا بیشترین آسیب را از پیروزی ترامپ متحمل می‌شود

رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت كه با ایجاد شكاف بین آمریكا و اروپا در پی پیروزی ترامپ، اروپایی‌ها بیشترین آسیب را از پیروزی ترامپ متحمل خواهند شد.

به گزارش نما، غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: پیروزی ترامپ باعث می‌شود شکافی بین نگاه اروپا و آمریکا در مورد نحوه مدیریت در دنیا ایجاد شود. لذا اروپایی‌ها بیشترین آسیب را از پیروزی ترامپ می‌بینند و باید در این رابطه بین خود تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: ما در جریان بررسی و تصویب برجام دو نوع نگاه داشتیم؛ مخالفان برجام می‌گفتند برجام را تصویب نکنید تا ببینیم نتیجه انتخابات آمریکا چه می‌شود ولی ما معتقد بودیم بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید برجام را تصویب کنیم.

نماینده مردم گچساران در مجلس، اضافه کرد: ما خیلی انتظار نداریم ترامپ به هر آنچه گفته است عمل کند اما طبیعتا‍ً رئیس جمهور جدید آمریکا همسو با ما نیست اما به هر حال ما کار خود را انجام داده‌ایم و اگر ترامپ بخواهد در مسأله برجام خللی وارد کند اروپا باید پاسخگو باشد و این پنج کشور اصلی هستند که باید در این رابطه تصمیم بگیرند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با پیش‌بینی بروز تنش اقتصادی جدی در پی پیروزی ترامپ، گفت: ما به ویژه در بازارهای مالی دنیا شاهد بروز این تنش خواهیم بود. اما در بخش اقتصادی کشور ما تغییر چندانی اتفاق نمی‌افتد مگر این که این انتخابات سایر کشورها مثلاً اروپا را تحت تأثیر قرار دهد. آنچه فعلاً ‌برای ما روشن است اینکه اروپا نمی‌تواند با آمریکا همراهی کند و این اختلاف بین اروپا و آمریکاست که یا آنها می‌توانند آمریکا را متعادل‌تر کنند و یا می‌توانند تغییرات جدید را بپذیرند.

۱۳۹۵/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...