نسخه چاپی

تأثیر پیروزی ترامپ بر دنیای آی تی

هیلاری كلینتون درباره بخش آی تی و توسعه اینترنت برنامه‌های مشخصی داشت اما ترامپ خیلی دراین‌باره در كمپین‌های خود حرف نزد و برنامه داخلی هم برای توسعه آی تی در آمریكا نداشت.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: هیلاری کلینتون درباره بخش آی تی و توسعه اینترنت برنامه‌های مشخصی داشت اما ترامپ خیلی دراین‌باره در کمپین‌های خود حرف نزد و برنامه داخلی هم برای توسعه آی تی در آمریکا نداشت.

این در حالی است که کمپین ترامپ فنی نبوده اما موضع اخیر ترامپ درباره معامله 85 میلیارد دلاری AT&T و خرید تایم وارنر که گفته بود اگر رئیس‌جمهور شود این معامله را بر هم خواهد زد و همچنین ابراز نگرانی ازانتقال مدیریت اینترنت به روسیه و چین می‌تواند دنیای آی تی را وارد مرحله تازه‌ای از بحران کند.

موضع ترامپ در برابر اپل و قول بازگرداندن کارخانه اپل از چین به امریکا چالش دیگری است که می‌تواند به این بحران دامن بزند.

از سوی دیگر نامه 140 مدیر ارشد سیلیکون ولی علیه ترامپ از یاد رئیس‌جمهور برگزیده نخواهد رفت و قطعاً چالش‌های جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

حمله ترامپ به گوگل و متهم کردن این کمپانی به تغییر نتایج جستجو به نفع هیلاری را یادمان نمی رود. موضع ترامپ در مناظره سایبری با کلینتون برای فشار وارد کردن بر کمپانی های آی تی برای نابودی داعش در فضای مجازی نیز قابل ذکر است.

به‌هرحال آنچه برای ترامپ مهم است بازگرداندن عظمت به یونایتد استیت است که دائما در شعارهای انتخاباتی روی آن تکیه کرد و بخش آی تی اگر باعث رونق جیب و اقتصاد آمریکایی شود قطعاً ترامپ با آن کنار خواهد آمد تا جایی که ممکن است با کمپانی‌های بزرگی مانند اپل دربیفتد تا آن را صددرصد یک برند آمریکایی کند!

یادمان نرود که برگزیت در انگلیس باعث فرار بخشی از صنایع و سرمایه‌گذاران آی تی از این کشور شد و ممکن است استراتژی‌های ناسنجیده ترامپ برای سیلیکون ولی باعث فرار نوابغ آی تی از امریکا نیز شود.

۱۳۹۵/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...